2014. június 29., vasárnap

Alverde koffeines sampon

Írtam, hogy jönnek majd normális termékteszt jellegű natúrkozmetikumos bejegyzések, itt az ideje, hogy tegyek is valamit ennek érdekében. :) Mivel jelenleg a samponkérdés foglalkoztat a leginkább, először ilyen firkálmányokra lehet számítani, erről egyébként is meg akartam osztani a tapasztalataimat.

Itt a blogon többször utaltam már rá, hogy hajlamos vagyok a hajhullásra. Tulajdonképpen mindig is hullott a hajam, legalábbis kamasz- és felnőttkoromban folyamatosan. Sok dolog állhat a háttérben, amikor átlagos mértékű, nem is szoktam vele igazán foglalkozni. Hordok sapkát, igyekszem keveset copfozni a hajam, a dokim javaslatára pedig b-vitamin komplexet szedek. Kozmetikumokkal akkor szoktam rásegíteni a dologra, amikor ijesztő mértékűvé válik a hajhullásom: ez tavaly november-december környékén be is következett. Két tenyérnyi hajat szedtem össze a kádból hajmosás után, ehhez jött még egy kisebb maréknyi a szárítás és fésülködés során, és akkor azokról a szálakról nem volt szó, amik napi szinten távoztak... még a párom ruhái is tele voltak velük. Szóval ijesztő volt. Elkezdtem használni egy hajszeszt, de tudom magamról, milyen lusta vagyok az ilyenekhez, ezért beszereztem egy sampont is, hogy ráerősítsen a hatásra. Úgy fél flakonnal használtam el belőle.

Ez egy viszonylag népszerű termék, és bár a címke szerint nem teljesen az én állapotomra találták ki, a koffein rosszat nem tehet, szimpi volt. A címke szerint gyenge, vékony szálú hajra való, és a kor előrehaladtával kialakuló hajhullást hivatott csökkenteni, azzal, hogy aktiválja a hajhagymákat. Emellett erősíti az elvékonyuló hajat, nagyobb volument ad és selymes lágyságot. Na meg tisztít is. Az összetevőlista a krémmániáról származik.

Összetevők (INCI lista):
Water / AquaEWG Kockázat: 0, EWG Adat: Nagyon sok,  Lauryl GlucosidetiEWG Kockázat: 0, EWG Adat: Korlátozott,  AlcoholEWG Kockázat: 2, EWG Adat: Közepes,  Sodium Coco-Sulfateti|euEWG Kockázat: 0, EWG Adat: Nincsen,  GlycerinhEWG Kockázat: 1, EWG Adat: KözepesCapryl Glucoside,  Xanthan Gumti|euEWG Kockázat: 0, EWG Adat: Korlátozott,  CaffeineEWG Kockázat: 1, EWG Adat: Közepes,  Coffea Arabica (Coffee) ExtractEWG Kockázat: 1,  Oryza Sativa (Rice) ExtractEWG Kockázat: 2, EWG Adat: Közepes,  MentholEWG Kockázat: 1, EWG Adat: Közepes,  Sodium PCAhEWG Kockázat: 1, EWG Adat: Korlátozott,  BetainehEWG Kockázat: 2,  ArginineEWG Kockázat: 0, EWG Adat: Közepes,  Parfum / FragranceiEWG Kockázat: 8, EWG Adat: Közepes 

A samponnak kellemes, zöld illata van, és géles állaga. Nem a legkényelmesebb használni, könnyen kifolyik az ember kezei közül, és nem igazán habzik. Ez nem lenne feltétlenül baj, de nem érzékeltem, mennyire oszlattam el, emiatt elsőre mindig sokat használtam belőle. Másodjára viszont normálisan habzik, ami kellemes, és biztos lehettem abban, hogy mindenhol megtisztítottam a fejbőrömet. Vizesen kicsit furcsa, már-már tapadós érzetű volt a hajam tőle, de szárazon minden alkalommal kiderült, hogy teljesen tiszta lett a hajam, kár volt aggódnom miatta.

Nekem olyan óriási volument nem adott, de nem is az én hajtípusomra van kitalálva, nekem vastagszálú a hajam, szóval nem meglepő. Azonban a hajam esése kellemes, a fénye pedig szép volt, ami pedig a lényeg: a hajhulláson tényleg segít! Már egy hónapos használat után látható volt az eredmény, a mindennapokban, a fésülködésnél, és főleg hajmosásnál. Azóta is csak egy kis maroknyi hajat szedek össze a kádból, ami teljesen normális mennyiség. Azt nem vettem észre, hogy több lenne a hajam, vagy gyorsabban nőne, de ehhez talán nem használtam elég ideig, és bevallom, ez a része nem is igazán érdekelt. A hullás volt a problémám, és azt visszaszorította a normál keretek közé, nekem ez elég.

Konkrét negatívumot kettőt vettem észre. Az egyik, hogy kicsit gyorsabban zsírosodott a hajam, mikor használtam, bár ez nem katasztrófa... mondjuk tény, hogy azóta is gyorsabban zsírosodik, mint szokott, érdekes. A komolyabb gond, hogy szárította a fejbőrömet. Nem feszült, fájt vagy viszketett, viszont hámlott kicsit és olyan volt, mintha korpás lenne a hajam. Nem tudom egyértelműen ehhez a samponhoz kötni, de a homlokom is szárazabb volt a hajvonalamnál, és mióta nem használom, megszűnt a probléma, úgyhogy szerintem ez volt a ludas. Nem is lenne meglepő, ijesztően elöl van az alkohol az összetevőlistán. Sajnálom, mert szívesen lehorgonyoztam volna mellette, de végül is pontosan ezért hagytam abba a használatát, és a jövőben is inkább vészhelyzet esetén fogom bevetni. Viszont, amit mások írtak, hogy száraz, gubancos, kezelhetetlen lett a hajuk, ilyesmit én nem tapasztaltam. Tovább kutatom életem samponját :)

Ti megtaláltátok?

2 megjegyzés:

  1. Én jelenleg a Sante Glanz Shampoo-t használom, ami szintén szulfátmentes, szilikonmentes meg parabénmentes. Én nagyon elégedett vagyok vele, bár balzsam nélkül ezzel se lesz tökéletes az eredmény. Az én hajam rendkívül vékony szálú, régebben gyorsan zsírosodott, viszont az alja nagyon száraz és töredezik. Jah, meg hulló természetű. A hajhullásomon nekem sampon még nem segített, csak hajszesz vagy hajolaj. De ezzel a samponnal akár 4 napra is ki tudom tolni a hajmosást, illetve a TBS balzsamjaival gyönyörűen hidratált, ennek köszönhetően szép esésű, kevésbé zizi és csillogó lesz az eredmény. Főleg, ha a samponozást és a balzsamozást megcserélem. (először 2x balzsam, a végén 1x sampon).

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Meg vagy áldva, úgy látom :) erről a módszerről már nagyon sokat olvastam, mármint hogy előbb balzsam és utána sampon, mielőtt végleg kaszálom a jelenlegi samponomat, ki fogom próbálni, egyre kíváncsibb vagyok. Alapvetően én is a hajszeszekre esküszöm, csak tényleg lusta vagyok. Pedig a Helia-d Regenero tényleg klassz, és az összetevői is rendben vannak.

      Törlés