2014. június 26., csütörtök

Summer

Mindig is gyűlöltem a nyarat. Kiskoromban nyilván nem, de iskolásként már eléggé. Mindig egyet jelentett a magányos döglődéssel. Voltak persze jó nyaraim, mindig élveztem, hogy nem kell korán feküdni és kelni, hogy annyit olvasok, amennyit szeretnék, imádtam az edzőtáborokat, és a koris lányokkal egy időben sokat lógtunk együtt a strandon. És a szüleim mindig, mindig igyekeztek kitölteni nekem. De a médiából áradó nyári életérzés, hogy az ember végig lazul, pancsol és bulizik a barátaival, az én nyaraimra nem volt jellemző. Unatkoztam. Kamaszkoromra sem lett igazán jobb, mindig előre tudnom kellett, hogy mit csinálok, kivel vagyok és hol, mást se csináltam, csak alkalmazkodtam. Úgyhogy, ha már felnőtt vagyok, és az elmúlt pár évben megtehettem, nem terveztem semmit. Lazán akarom venni, és mindenki hagyjon békén... félig be is jött, történtek nagyon király dolgok az elmúlt nyarakon. De ott a dolog másik fele, hogy így a szünidő képes tartalmatlanul elrepülni az ember mellett.

Szóval, itt élek a világ leghangulatosabb városában, és van egy tökéletes párom, akivel gyakorlatilag együtt élek. Sokkal jobban be tudom osztani a pénzem, mint tavaly ilyenkor, és elég nagy vagyok ahhoz, hogy ne jelentsen akadályt mozdulni a szociális életért. Most vagyok fiatal, most vannak ráérős nyaraim... wait, tanárnak készülök... hát tényleg nem állapot, hogy egész életemben rosszul legyek a nyár gondolatától. Bár a napjaimat javarészt ki fogja tölteni, hogy helyrehozzam mindazt, amit elrontottam, és befejezzem a szakdolgozatomat, a hétvégéket és a pihenős napokat szeretném értékes, valódi regenerálódással tölteni, szeretném kicsit élvezni az életet nyáron is. Idén vannak terveim. Nem valószínű, hogy mind összejön, de álmodozni szabad, és egyébként egész reális elképzelések.
Íme a bakancslista, a sorrend nem lényeg, és persze képlékeny is kicsit.

1) Strand és várnézés Siklóson, van két fürdőbelépőm
2) Leonardo kiállítás a cimbikkel
3) Garázsbuli Fehérváron, tavaly is király volt
4) Pancsolás a Velencei-tóban, ha már ott vagyunk, tavaly kimaradt
5) Bemutatni az uramat a nagybátyáméknak, jönnek Orfűre augusztusban
6) Egy-két este Rockmaratonon, az egész hét idén nem játszik
7) Mozizgatás, írok hozzá filmlistát is
8) Olvasás, idén ehhez is lesz listám
9) Tánc, gyakorlás, fejlődés, fellépések
10) Tópart, fagyi, városi kiruccanások
11) Lenne egy balatoni program, ami után sóvárgok, majd meglátjuk
12) Budapest, nagyon zárójelben, de szeretném már látni az egyik barátomat

Ti szeretitek a nyarat? Mit szoktatok csinálni, terveztek valamit idén?

12 megjegyzés:

  1. Sokszor nekem is eseménytelenül teltek a nyaraim, bár nem mindig. Amikor rengeteg programom volt annak örültem, amikor meg nem csináltam semmit, akkor annak. Alkalmazkodó típus vagyok :D Igazából a meleg miatt utálom nagyon, de amúgy meg jó, mert pihenhetek. Nagy nyaralásom nem lesz, csak ilyen egynapos programok, de azok nekem tökéletesen megfelelnek. Nem szoktam sóvárogni dolgok után, annak örülök, amim van :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nekem sokszor nagyon benne van a bugi lábamban, és olyankor nem bírok csak itthon lenni, pláne egyedül, mint régebben. Nagy dolgokra én sem vágyom, csak valami legyen :) Igazából ezek is mind egy-két napos programok, de a tervezés meg kell, különben belemerülök az önsajnálatba. Idén már azzal jobb lesz, hogy velem lesz a barátom, és ha a hétvégéken tudunk valamit összehozni ezekből, akkor már örülök :)

      Törlés
  2. szólj, ha erre jársz (és van kedved), fussunk össze!^^
    amúgy képzeld ilyen rögtönzött ötletettől vezérelve mi kövi hétvégén lemegyünk agárdra urammal meg az ő egyik cimbijével és annak barátnőjével a rockabilly fesztiválra, egy éjszakát ott is alszunk - gondoltam szólok, hátha te is csíped az ilyesmit és/vagy érdekelne:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm, de ez nem az én műfajom :) viszont ha Pesten járok, szívesen szólok. Valójában fogalmam sincs, hogy idén összejön-e, de valamelyik évben már szeretnénk egy ilyen kirándulást a barátommal, úgyhogy felkerült a listára :)

      Törlés
  3. Én is felugranék a fővárosba, engem egy kiállítás érdekelne, de sajnos anya irtózik az avantgárd művészetektől, a barátaim/haverjaim nem értékelik, apát pedig nem érdekli...egyedül meg nem fogok felmenni Budára...xD
    Amúgy aranyos lista, nekem is hasonló bakancslistám van a nyárra, Rockmaraton sajnos kimarad idén is (FUCK némettanulás és jogsi), de igazából csak az Acidezt (ploited helyett jönnek) és az Arch enemy-t (Alissa-ra kíváncsi vagyok élőben, bár nagyon nem tetszik, amit az AE-vel csinált) sajnálom, a többit majd elcsípem valamikor, ha a közelben lesznek...:D
    Jó szórakozást, és sok sikert a bakancslistádhoz! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm, és neked is a tiédhez :)
      Én egy előadásért mentem volna fel nagyon szívesen még a tavasszal, csak hát egyedül... pedig lehet, hogy még így is jól éreztem volna magam, sok pesti ismerősöm van :) szóval meg tudom érteni, hogy egymagadban nem ugrasz neki. Engem a Rockmaraton valahogy most nem vonz, nem is értem. Talán ráuntam kicsit, úgy értem, szeretnék fesztiválozni, de inkább máshol, számomra új helyen. Aztán a fene tudja :)

      Törlés
  4. Nekem nincs konkrét tervem. A zentai motoros találkozón volt Rómeó vérzik, oda szerettem volna eljutni, de nem volt társaság, a jövőbeni koncertek közül nem érdekel semmi. Most már mindegy is, mert pár napot töltök Újvidéken, tanulni fogok, de jó buli lesz így is. Új emberek, új környezet, minden második üzlet pljeskavicázó... :D Utána megyek szippantani a szerbiai hegyi levegőt, és fogalmam sincs, mikor jövök haza, vagy hogy mit fogok ott csinálni ilyen sokáig. Ha sikerül bejutni az iskolába, akkor meg később már arra kell készülni, mert egy hónappal előbb megyek le. Ez a nyár erre van szánva leginkább, de már nagyon várom. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Egy óriási terv, teljesen jó :) az érettségi utáni nyár a legjobb, és tök izgalmasnak hangzik. Mennyire leszel messze otthonról? Mármint majd az egyetemen.

      Törlés
  5. Nekem ez lesz az a nyár, amikor az elmúlt kettő után nem dolgozok, nincs egyetem, nyári egyetem meg semmi, hanem igyekszem jól érezni magam. Melyik napokra mennél rockmaratonra?
    *off* : valamiért egy ideje nem találtam a blogod, nem tudom miért, saját hülyeség minden bizonnyal. pedig mikor tavasszal hazajöttem, többször eszembe is jutottál a Rókusban, hogy vajon végeztél-e már, mivel látni már nem láttalak ott sose, régen meg néha csak-csak :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hát ez akkor élvezetesnek hangzik :) Rockmaratont még nem tudom, szerintem a kedd lesz a nyerő, meg a hétvége is esélyes, de az még sok mindentől függ. Te tervezel kimenni?

      Kedves vagy :)
      Mostanában a Blogger nem volt a helyzet magaslatán, és valamikor megváltoztattam a webcímet, olyankor összekuszálódnak a dolgok. Nem maradtál le semmiről, alig írtam magamról. A félév során tényleg nem sokat jártam a Rókusban, de még nem végeztem. Ha eljutok odáig, akkor is maradok még az MA-ra, azt talán időben tudom teljesíteni. Most kicsit keserű vagyok, ami a tanulmányokat illeti, de majd helyrejönnek a dolgok :) én viszont láttalak téged egy csomószor, igaz a buszról, de akkor is. Meg olvasgatlak is, csak néma kussban :)

      Törlés
  6. nem tudom még, pedig pl. a Sabaton nagy kedvenc (volt), úgyhogy kellene. csak a napijegy piszok drága..

    amennyire észrevettem, a BA határozottan sokaknak veszi el a kedvét az egész töritől, lehet nekem az a szerencsém, hogy azt kihagytam. az MA már határozottan jobb, legalábbis modernkoron az volt, bár bizonyos negatív dolgok nyilván itt is kellettek, mert miért ne.. de én ezt a képzést tulajdonképpen, ha kérdezne valaki, ajánlanám, legfeljebb némi felvilágosítással a jövőre nézve...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Sokaktól hallom, hogy az MA-n jobb a helyzet, nem egészen értem, hogyha ott tudnak (valamennyire) normálisan hozzáállni a diákokhoz, akkor BA-n miért nem megy. Nem gondoltam volna, hogy egy leszek a kiszipolyozott történészhallgatók közül, mondjuk én még nem adtam fel, de eléggé kikészültem. Amúgy a modernkorosok BA-n is egész korrektek.

      Szerintem, amit a BA-ból ki lehet hozni, azt kihozzák itt a törin, tényleg nem egy rossz képzés, és a bölcsész sztereotípiáknak mindenképpen ellentmond, csak hát... olyan, amilyen. Ismerem az egyik minoros srácot, ő azt mondta nekem az egyik vizsgán, hogy én átvertem, mert azt mondtam neki, hogy ez a szak milyen jó, és mennyire könnyű. Tényleg nem tudtam még akkor, hogy mi fán terem a koraújkor meg a rendi, de emlékszem, hogy azt mondtam, nehéz, de nekem tetszik. Nagy vonalakban még most is így gondolom, csak csúnyább szavakkal kiegészítve. Legalábbis meg nem bántam, azt még nem érték el.

      Törlés