2014. július 9., szerda

Könyvmoly tag

Norewa blogjáról származik ez a tag, ajánlom mindenkinek, aki örömét leli az olvasásban, én mostanában szerelmesedek bele újra :)

1) Hogy találsz új olvasnivalókat?
Hallok vagy olvasok róluk :) Szembejönnek velem a könyvesboltban kószálva, a szüleim polcain, vagy épp a neten. A kedvenc íróim munkásságát eleve figyelemmel szoktam követni.

2) Miért kezdtél olvasni?
Mert a szüleim is olvasnak. Sokat.

3) Hogy változott az ízlésed az elmúlt évek során?
Hát a képes mesekönyvektől messzire jutottam :) de a közelmúltban nem változott nagy mértékben, körülbelül ugyanazok a témák és műfajok vonzanak.

4) Milyen gyakran veszel könyveket?
Én szinte sohasem veszek könyvet, mivel a szüleim számon tartják, mi érdekel, és azokat elosztják egymás, és a különböző ünnepek között. Kivéve persze, amikor nagy leárazás van, az durvább, mint a Glamour-napok. Mondjuk van egy olyan érzésem, hogy az új kétkötetes Poe összeset nem fogom csak úgy megkapni...

5) Hogyan reagálsz, ha nem tetszik egy könyv vége?
Attól függ, tetszett-e közben a könyv. Ha igen, akkor nagyon csalódott tudok lenni, és ha szomorú, akkor sírni is szoktam.

6) Meg szoktad lesni a könyv végét?
Jesszus, neeem! Úgy nem olvasunk könyvet! x)

7) Puha borító vagy kemény kötés?
A puhát szeretem, mert szép, jó a tapintása, és kényelmes olvasni. Utálom, mert karcolódik és gyűrődik. A keményet is szeretem, mert strapabíró és szép, de utálom, mert nehéz és drága.

8) Hol és mikor olvasol a legszívesebben?
Pár éve azt mondtam volna, hogy bárhol és bármikor. Mostanában viszont ritkán olvasok, mert valahogy nem tudom megteremteni az atmoszférát hozzá. Pedig nagyon kéne, főleg, amikor szellemileg túl vagyok terhelve, nagyon jól feltölt. Csak hát pont akkor nem kívánom a betűket... de ha elkezdem, nem tudok leállni. Amúgy nagyon szeretek pl. utazás közben olvasni, meg az külön jelenség nálam, hogy ha filmadaptációt nézek, a kezemben van az adott könyv, és bújom a vonatkozó, vagy épp kimaradt részeket.

9) Mik azok a hülye apróságok, amik a legjobban kiborítanak egy könyvben?
Nyomtatási és helyesírási hibák, fordítói elmebajból eredő, furán csavart mondatok, fordítócsere esetén az eltérő stílus... túl apró betűk, átlátszó oldalak (Aranyember, fúúú...).

10) Mi az, amivel azonnal rabul ejt egy könyv?
A téma, az író stílusa, az első oldal, a főhős... azt hiszem, ez könyvenként és olvasónként változik.

4 megjegyzés:

  1. Nagyon tetszettek a válaszaid, hasonlók vagyunk ebben :) És szerintem lopom ^^

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ennek örülök, és nagyon várom a válaszaidat ^^

      Törlés
  2. Hehe, a hatos. :D Régen mindig megkukkoltam, mert alig győztem kivárni. Most meg már örülök, ha időrendben tudok olvasni, nemhogy előre szaladjak.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én soha nem csináltam ilyet :) eszembe sem jutott. Gimiben irodalom fakultáción vettük a Vörös és feketét, de nem sikerült időre befejeznem, és mondtam is a padtársamnak, hogy most lelőtték nekem itt a poént... erre Ő: Te nem úgy csinálod, hogy először az utolsó oldalt olvasod el??? Teljesen kiakadtam rajta :D

      Törlés