2014. augusztus 21., csütörtök

Hét könyves főbűn tag

Megaera blogján találtam ezt a tag-et, anno láttam már egy ilyesmit, de az nem tetszett. Ez viszont csúcs :) Ez most időzített bejegyzés, kipróbálom, tudom-e őket koordinálni, hétvégén leszek legközelebb internetközelben.

KAPZSISÁG - Melyik a legolcsóbb könyved? Melyik a legdrágább?
A legdrágábbat nem tudnám megmondani, a legtöbb keménytáblás könyvem nyilván sokba került, de mindig igyekszünk jó akciókat kifogni, szóval a fene tudja. Talán a Harry Potterek, Eragonok, Anne Rice-ok. A legolcsóbb könyveim bolhapiacokról, könyvtári és alapítványi vásárokról származnak, nemrég sikerült száz forintért lecsapnom a Különös históriák című kötetre, igazi kincs.




HARAG - Melyik szerzővel állsz utálom/szeretem viszonyban?
Olyan szerzőkkel, akiket nem szeretek, de van művük, ami tetszett. Ilyen nekem Stephen King és Vavyan Fable. Mindkettejük túl sok nekem, és hatásvadásznak tartom őket, de olvastam tőlük olyat, ami nagyon bejött, pl. Fable fantasy-jai, vagy Kingtől A holtsáv.

FALÁNKSÁG - Melyik könyvet faltad örömmel újra és újra minden megbánás nélkül?
Nagyon sokszor olvastam a Drakulát, vagy ha nem is az egészet, de többször volt már, hogy csak felütöttem valahol vagy belelapoztam egy részbe, ami épp eszembe jutott. Pár évente a Harry Potter szériát is újra szoktam olvasni, és Celia Reestől a Vágyak évadja is sokszor a kezembe került régebben. És pontosan tudom a nemrégiben olvasott könyvekről, hogy melyik fog még hasonló sorsra jutni :) Egyébiránt, sosem bánom meg az újraolvasást, hasznosnak tartom.


                           


LUSTASÁG - Melyik az a könyv, amelyiket elhanyagoltad lustaságból kifolyólag?
Egyszer sem lustaság miatt hanyagoltam könyvet. Vagy azért, mert nem volt hozzá hangulatom (G. Meade - Az ördög tanítványa), vagy mert nem tetszett egy ponton, és erőt gyűjtöttem a folytatáshoz (Gyűrűk Ura), vagy egyszerűen leraktam x oldal után (V. Fable - Jégtánc)

BÜSZKESÉG - Melyik az a könyv, amiről beszélni szoktál ha nagyon intellektuális olvasónak akarsz tűnni?
Fordítva van, vannak olyan könyvek, amikről képtelen vagyok sznobizmus nélkül beszélni, és olykor a kocsmaasztalnál elő szokott törni belőlünk a történész/nyelvész/irodalmár, szóval vannak ilyen megnyilvánulásaim, de nem direkt. Most a Gendzsi szerelmei című monumentális regényt olvasom, ez biztosan ilyen lesz.




BUJASÁG - Mely tulajdonságokat találod a legvonzóbbnak egy férfi/női karakterben?
Tyűha, ez most nem könnyű kérdés. Felőlem egy utolsó szarházi, ocsmány alak is lehet a főhős, ha olyan az egész, hogy tudok vele azonosulni, de mellékszereplőket is meg tudok kedvelni helyzetektől függően, szóval ilyesmiken még nem is gondolkodtam. Azt hiszem, önmagukért akkor szeretem őket, ha olyanok, amilyen lenni szeretnék: talpraesettek, kemények, törékenyek, bájosak, ravaszak, esendőek...

IRIGYSÉG - Mely könyveket szeretnéd a leginkább megkapni ajándékba?
Ez a nyár igen termékeny volt, ami az olvasnivalókat illeti, sok-sok könyvet rendeltünk anyával, úgyhogy perpillanat nem olyan hosszú ez a listám, mint máskor. Bár épp a napokban jöttem rá, hogy a Strain című trilógia kapható magyarul is, arra most eléggé ráizgultam. Nagyon várom Salla Simukka trilógiájának következő részeit (az első rész a Vérvörös, még nem olvastam, majd ha megjelent mind), és asszem tavaly jött ki Imre Viktória Anna újabb könyve, azt mindenképpen szeretném magaménak tudni.

                                        

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése