2014. október 1., szerda

Újabb olvasós tag - ezúttal az olvasási szokásokról

Tudom, hogy nem olyan régen volt egy hasonló bejegyzés, de nagyon tag-es kedvemben vagyok. Már nem is tudom, eredetileg hol találtam, de az biztos, hogy láttam Flóránál és a Tekla Könyvei blogon.

1) Szoktál nassolni olvasás közben?
Nem igazán jellemző, mostanában volt rá példa, de inkább olvasok, amikor olvasok. Próbáltam régen evés közben olvasni, a jegyzeteimnél működik is, de könyveknél már nem, egyszerűen nem fekszik. És rosszul vagyok a gondolattól, hogy összekenem a legféltettebb kincseimet.

2) Mit szeretsz inni olvasás közben?
Inni még annyira sem szoktam közben, én nem teázós-kakaózós olvasó vagyok. Ha megszomjazom, akkor szépen félreteszem a könyvet, a pohárért nyúlok, iszok, visszateszem, majd újra nekiállok olvasni.

3) Szoktál írogatni a könyvekbe, vagy kivagy magától a gondolattól is, hogy firkálj beléjük?
Nem, max a nevemet ceruzával, ha nagynéha kölcsönadom, de nem igazán szoktam kölcsönadni. A tankönyveimbe firkáltam sokszor, rá is kényszerítettek minket, hogy a táblázatok meg a versek köré jegyzeteljünk, de nem tudtam később zavartalanul olvasni azokat a műveket, úgyhogy ezt a saját szórakoztatásomra szolgáló könyvekkel nem fogom eljátszani.


4) Hogyan jelölöd, hogy hol tartasz egy könyvben?
Könyvjelzővel, miért, mások hogyan szokták? A mágnesesek a kedvenceim, de ha valamiért nincs nálam, nyilván bármilyen random papírdarab megteszi.

5) Mindig el kell jutnod a fejezet végéig, vagy le tudod tenni a könyvet bárhol?
Mivel sokszor utazás közben vagy lefekvés előtt olvasok, nem szoktam ezzel törődni, de ha tehetem, engedélyezek magamnak ennyi "rigolyát".

6) Olyan ember vagy, aki elhajítja a könyvet, ha idegesítő regényt olvas?
Csak gondolatban, de akkor nagyon... és inkább akkor, ha elborzaszt, vagy nagyon durva a csattanója.

7) Ha szembejön veled egy ismeretlen szó, rögtön rákeresel?
Ha nem derül ki a jelentése a szövegkörnyezetből, akkor persze, bár fogalmam sincs, mikor történt ilyen utoljára.

8) Mit olvasol most?
A Gendzsi szerelmeit Muraszaki Shikibutól, de kissé nehéz, úgyhogy eddig is olvastam vele párhuzamosan valamit, pedig régebben ez nem volt szokásom.

9) Milyen könyvet vettél legutóbb?
Anyum rendelt néhány antikváriumi könyvet, és szólt, hogy nézzek én is körül a weboldalon. Találtam is két különlegességet, az egyik Takács Róberttől az Emberevők, a másik pedig az Egy vámpír naplója, párszáz forintért érdekes csemegének tűnnek.

10) Van kedvenc helyed, vagy időpontod az olvasáshoz?
Kedvenc hely az ágyam, bár egy idő után nem tudok úgy helyezkedni, hogy ne fájjon vagy zsibbadjon valamim. Nagy álmom egy olvasó sarok, nagy, puha fotellel, de ez még odébb van.


11) A sorozatokat vagy az egyrészes könyveket szereted jobban?
Az egyrészeseket. Tököm tele van vele, amikor a huszadik könyvet veszem a kezembe a könyvesboltban, és folytatásos, többre tartom, ha egy szerző több különálló ötlettel tud előállni, és nem egyből próbál minél több pénzt kicsikarni. Persze nem bojkottálom a sorozatokat, sosem savaztam emiatt mondjuk Rowlingot vagy Rice-t, nem egy történetből elviseltem volna én is még pár kötetet. Addig viszont nem szívesen kezdek bele sorozatokba, amíg ki nem jött az összes könyv, jártam már úgy, hogy nem adták ki itthon az egész sorozatot, és úgy is, hogy elhunyt a szerző, mielőtt megírta volna az egészet.

12) Van olyan könyv, amit mindig előhozol, és ajánlasz mindenkinek?
A kedvenceimet nem győzöm reklámozni, ha olyan a helyzet, de egész jól vissza tudom fogni magam, ha nem, és inkább itt vagy a könyvmoly családom körében tárgyalom ki az olvasmányaimat.

13) Hogy rendszerezed a könyveidet?
Hát, van benne logika, de szerintem rajtam kívül senki sem venné észre. Elvileg műfaj/téma és író szerint, de attól is függ, hogy hogyan férnek el. Nyár végén raktam rendet a polcaimon, átrendeztem párat, és sokszor éreztem úgy, hogy meghasonlok, és egyébként sincs elég helyem... most épp minden könyvem elfér, és még egy negyed polcnyi helyet is sikerült felszabadítani, elképesztő :)


Aki még nem töltötte ki, és van kedve, lopja bátran :)

2 megjegyzés:

  1. Sokan mások úgy jelölik hogy hol tartanak, hogy behajtanak egy fület adott oldal tetején. Régen én is így csináltam, csúnya, rossz szokás :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Tényleg, szamárfül, olyan is van... egy horror szerintem :D

      Törlés