2014. december 20., szombat

"Mesés" karácsonyi tag Szilvitől

Ezt az ünnepi tag-et Megaera állította össze, a kérdések egészen egyediek, és amennyire meg tudom ítéli, abszolút jellemzőek rá, hiszen Ő imádja a Karácsonyt és nagyon sokat jelent neki. Azt hiszem, az én környezetemben nincs is olyan ember, aki ennyire őszintén és szívből szeretné az ünnepet :)
Ha van kedvetek, lopjátok.

1) Kedvenc forró csoki ízesítésed?
Ha iszok is forró csokit, nem annyira szoktam külön ízesíteni. De a mentás nagyon finom.

2) Kedvenc karácsonyi Yankee Candle illat?
Egyet sem szagoltam még, szerintem nem is fogok.

3) Mi volt a legkedvesebb gyerekkori ajándékod?
Hát, kiskoromban meg voltam őrülve az ilyen szétnyitható házikókért, amikhez aprócska figurák és berendezési tárgyak tartoztak. És egyik karácsonyra kaptam a szüleimtől (akkor még együtt voltak) egy kastélyt. Két csúcsos, rózsaszínes-lilás-csillogó csoda, hercegnőkkel és szárnyas lovakkal, tündéres-hercegnős tárgyakkal. Imádtam, őrületesen sokat játszottam vele, és a mai napig megvan, a kislányomnak szánom, ha lesz.
Bár már egy ideje nem vagyok gyerek, pár éve sikerült anyumnak meglepnie, nem egy nagy dologgal, de valahogy elérzékenyültem. Pár héttel karácsony előtt egy kínaiban voltunk, és megláttam egy csodaszép csipkés derékmelegítőt. Nagyon tetszett, de akkor nem vettük meg, és szinte meg is feledkeztem róla, egészen addig, amíg ki nem bontottam az ajándékaimat. Megvette nekem :)

4) Mi az a kézzel nem fogható dolog, ami örömet okoz számodra az ünnepekkor?
Az én karácsonyaim elég távol állnak a meghitt családi ünneptől, nem mintha rossz lenne, vagy veszekedéssel töltenénk, egyáltalán nem, de én ritkán érzem azt a bizonyos melegséget... néha igen, olyankor túlcsordul a szívem szeretettel és egész elérzékenyülök, az ilyen alkalmakra évekig emlékszem, olyan mély nyomot hagynak bennem, csak valahogy nem ez az általános. Talán az ingázástól, nem tudom.

5) Mi a karácsonyi napirended?
Főzés-sütés, fadíszítés, közben film vagy valami, vacsora, ajándékozás. Mindez 24-én. Ha saját családom lesz, szívesen csinálnám úgy, hogy 24-én este "csak" együtt vagyunk, és másnap bontjuk ki az ajándékokat. Hogy tovább tartson a varázs :)



6) Az ünnepi menünél a jól bevált recepteket követed, vagy szeretsz kísérletezgetni?
Egyelőre az előbbi, de ha nagy leszek és én főzök, biztosan kísérletezek majd.

7) Kedvenc alkoholos ital az ünnepek alatt?
Likőrök minden mennyiségben és persze forralt bor. Tavaly is csináltunk saját készítésű likőrt és az idei adag is elkészült már. Forralt borral az adventi vásáron szoktam teleinni magam, de nemrég kaptunk egy csomó bort, úgyhogy csinálok valami finomat itthon is. No meg, tavaly anyummal a pálos szerzetesrend miseborát szopogattuk, isteni, de tényleg. Apum borászatban dolgozik és a rend tőlük rendeli, úgyhogy lehet venni is, már be is táraztunk pár palackkal.

8) Kedvenc karácsonyi süteményed?
Nem is tudom, számomra a klasszik karácsonyi sütik nem olyan ütősek, a bejgliből elég két szelet egy évben és nagyon ritkán ízlik, a mézeskalács meg finom és szeretek tökölni a díszítéssel, de annyira nem vagyok oda azért sem. Zserbót viszont évek óta nem ettem, pedig nagyon szeretem, talán idén.
Mi tavaly felfedeztünk egy nagyon finom kávés-mogyorós szívet, az előkelő helyen van a legjobb sütiélményeim között, remélem, idén is csinálunk.

9) Kedvenc karácsonyi történeted?
A South Parkban az a rész, amikor az erdei állatok várják az antikrisztust... az elég jó, de viccet félretéve, engem nem inspirálnak annyira a karácsonyi sztorik. Persze van néhány film, amit szeretek, de azokat az ünneptől függetlenül is szívesen nézem.



10) Hogy öltözöl fel az ünnepekre? Mennyire figyelsz a külsődre?
Annyira figyelek rá, hogy ne legyek kócos... Ha megyünk valahova, szépen kiöltözök és gondosan kisminkelem magam, de itthon, apumékkal és a pároméknál csak itthonis cuccban vagyunk, nem szoktunk csinosan felöltözve vacsizni. Majd egyszer :)

11) Kedvenc karácsonyi körömlakk kombód?
Tavaly karácsonykor ezüst homoklakkot viseltem, idén szerintem valami klasszik pirosat vagy zöldet kenek fel, aztán utána jöhet a homoklakk.

12) Egy hadseregnek sütsz-főzöl, vagy megfontoltan szakácskodsz?
Egyelőre egyik sem, viszont ha nagy leszek, szeretnék egy helyben maradni, és én vendégelni meg mindenkit. Na jó, a sütit meg a salátát hozhatja más.

13) Kedvenc karácsonyi dekorációd?
Nem szoktuk túldekorálni a lakást, csak ajtódísz meg adventi koszorú. Ami engem illet, nem is vágyom másra, esetleg egy kis fényfüzér elférne, de eddig anélkül is megvoltam :) a nagynéném viszont mindig fel szokta dobni a függönyöket meg az ablakokat, az nagyon tetszik.

14) Hazai, vagy külföldi előadók karácsonyi dalait hallgatod ilyenkor?
Inkább külföldiekét.

15) Mi a karácsonyi kívánságlistád első, legvágyottabb darabja?
Szoknyaaa ^^

16) Miért szereted ezt az ünnepet?
Nem tudom. Tényleg :) csak szeretem.

17) Mi a kedvenc karácsonyi ízkombinációd (pl. alma-fahéj, szilva-pulyka)?
Nem vagyok oda az alma-fahéj ízkombóért, inkább illatügyileg szeretem.

18) Kedveled a külföldi karácsonyi hagyományokat? Próbáltál már valamit közülük (pl. csók a fagyöngy alatt, mókás játékok, forró vaspáka beletétele a puncsba, kívánságrönk tűzbe dobása)?
Nem igazán ismerem őket, szóval nem is gyakorlom, de kipróbálnék egy-két mókás dolgot. Bírom, hogy más emberek milyen vidáman tudnak ünnepelni.

19) Melyik a kedvenc Karácsonyi ének feldolgozásod?
Leginkább egyik sem, bocsi.

20) Kedvenc szaloncukor ízesítésed?
Karamella, aww.

21) A vidám ünnepi dalokat kedveled inkább, vagy a meghitteket?
A vidámakat.

22) Van olyan karácsonyi étel/édesség, amit ki nem állhatsz?
Töltött káposzta, brrr. Fogalmam sincs, mások hogy tudják megenni :D

23) Milyen ajándékkal lehet kikergetni a fél világból?
Azt gondolom, hogy bármilyen ajándék lehet személyes, az általában kliséajándéknak hívottak is, pl. a bécsi adventi vásárról hozott bögrém a kedvenceim között van, és az uram is kapott tőlem úgy nyakkendőt, hogy láttam valami eszelős csillogást a szemében, amikor kibontotta. Még egy kozmetikumcsomag meg valami porfogó is lehet jó ajándék, csak tényleg, legyen benne az a kis plusz.
Mondjuk ezzel kapcsolatban van egy sztorim. Apumék szokták mesélni, én már nem emlékszem rá, de kiskoromban kaptam a mamáméktól egy nadrágot. Drága, márkás darab volt, én meg közöltem a mamámmal, hogy ez nem ajándék, ez egy nadrág :) szegénykém.

24) Mi a legviccesebb karácsonyi emléked?
Hát ezen akkor nem röhögtem, utólag viszont nagyon. A szentestét épp apuméknál töltöttem, és vele meg a nagynénémmel csináltuk az ünnepi kaját. Én paníroztam be a rántott sajtokat, dupla réteggel, és jól odafigyelve a sarkokra, ahogy a papám tanította anno, aprólékos meló volt, jó sokáig tartott. Utána elmentem kezet mosni, és mikor visszaértem a konyhába, csak annyit láttam, hogy ők ketten suttyomban javítgatják az én nagy műgonddal összeállított sajtjaimat, amin jól megsértődtem. Egy darabig csak morogtam, de látták, hogy valami bajom van, és végül kiszedték belőlem. Akkor derült ki, hogy egyikük véletlenül leverte a tálcát a bepanírozott sajtokkal, és ők csak próbálták megmenteni a sajtokat, lehetőleg úgy, hogy én ne vegyem észre, mi történt, ha már ennyit dolgoztam velük :)

25) Milyen az ünnepi terítéked?
Ünnepi tányérok és evőeszközök, karácsonyi terítő, és egy kicsike asztaldísz.


Beszarás, hogy mindjárt karácsony O.o

6 megjegyzés:

  1. De aranyos az a sztori a sajtokról! x'D

    Amúgy tök jó volt olvasni ezt a tag-et itt is...:D
    És ne is mondd, nekem még mindig nincs becsomagolva anyáék ajándéka, mert anya mindig itthon van...esélyem sincs sutyiban csomagolni...:/ (és már hétfőn se dolgozik, úgyhogy valamit fel kell találnom, amivel elgörbíthetem az időt, vagy elküldhetem itthonról, amíg csomagolok...xD)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Az, apum azóta is folyton meséli :D

      Ismerős, az én anyukám is szabin van már, mondjuk ő ezerrel tescózik meg adventi vásározik, úgyhogy megoldom majd valahogy :D Még nem csomagoltam be semmit, tavaly tök jó volt, mert a barátommal együtt csináltuk, de idén baromi sokat dolgozik, úgyhogy egyedül fogok megbirkózni vele.

      Törlés
  2. De örülök, hoy kitöltötted ^^ Nagyon tetszettek a válaszaid, a sajtos sztorin én is jót mosolyogtam, teljesen magam elé képzeltem az arckifejezésed :D Na de hogy a töltött káposztát nem szereted, hát ez szinte főben járó bűn! :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Örülök, hogy tetszett ^^
      Tudom, és kicsit könnyebb is lenne az élet így az ünnepekkor, ha szeretném, de nem megy :D

      Törlés
  3. Húú ez tök aranyos, kitöltöm énis:)

    ...amúgy az a South Parkos rész nálunk is nagy kedvenc:DD

    VálaszTörlés