2015. március 9., hétfő

Liebster Award Black Fairy-től

Ezúton is köszönöm neki! Mindig jól esik, ha ilyen díjat kapok. A szabályok: 10 dolog magamról, válasz 10 kérdésre, írni 10 kérdést, majd továbbadni 10 bloggernek.



Tíz dolog rólam:
1) Szabályt erősítő kivétel vagyok, ugyanis nő létemre kimondottan jól tájékozódom, ami még hétköznapokon is jól jön, az egyetem főépülete kész labirintus.
2) Ebből (is) adódóan tudok térképet olvasni, egészen jól navigálok, és nagyon szeretek is.
3) Nem tudok fütyülni, sem csettinteni, ami főleg akkor ciki, ha gyerekek tudomására jut, akik leplezetlen őszinteséggel tudják kiröhögni az embert.
4) Elég türelmetlen vagyok, már abban az értelemben, hogy ha akarok valamit, akár birtokolni, akár megvalósítani, azt rögtön akarom, és nehezen hűtöm le magam.
5) Viszont az emberekkel meglepően türelmes tudok lenni, némelyeknek ez a szerencséjük.
6) Már két szezon telt el úgy, hogy egyszer sem voltam a jégpályán. Ezt régen el sem tudtam képzelni.
7) Utálok szívességet kérni, sokszor egyszerűen gáznak érzem, meg attól félek, hogy gondot okozok.
8) Általános iskolás koromban rengeteg komplexussal küszködtem, ezért pl. táncolni sem szerettem.
9) Nem szeretek telefonon intézkedni, az a fajta ember vagyok, aki még pizzát is gyomorgörccsel rendel. Pedig ha rászánom magam, egész jól megy.
10) Szeretem a számítógépes fantasy szerepjátékokat, viszonylag sokáig wowoztam, egy darabig az Aion is tetszett, most Guild Wars 2-vel játszom, és ez a legjobb, szerintem.


1) Melyik költőket szeretitek jobban: azokat, akik a művészeti szépségért írnak; vagy azokat, akik komoly társadalmi problémákat fogalmaznak meg?

Attól függ, pl. Babitsnak a háborúellenes verseit is nagyon szeretem, és irodalmi értékét tekintve mindkét típust fontosnak tartom. Személy szerint viszont azok a versek és sorok maradnak meg bennem, azok vannak rám hatással, amik a szépérzékemhez szólnak, értelemszerűen ezeknek a szerzőit szeretem jobban.

2) Ha átírhatnátok egy meglévő filmnek a forgatókönyvét, és újra leforgatnák a tietek alapján, melyik filmet és hogyan változtatnátok?

Mondjuk a Prometheusét, előbb jól megcsapkodnám vele Ridley Scottot, aztán felgyújtanám. Mármint a forgatókönyvet. Na jó, nem, de az én verziómban a xenomorphok nem fatális véletlenek sorozata folytán jönnének létre, és a sehova sem tartó szálakkal is tudnék mit kezdeni.


3) Mi volt a legviccesebb (publikus) közös élményetek legjobb barátotokkal/barátnőtökkel?
Ami igazán óriási dolog volt, az a két zágrábi út. Az egyik a koricsapattal, a másik a csoporttársaimmal. Mindkét alkalommal eszméletlen jól szórakoztam, összekovácsolta a társaságot, és menthetetlenül beleszerettem a városba. A csoporttársaimmal viccesebb volt :) az egyik srác különleges téglákat gyűjt, és éjjel, mikor iszogatva jártuk a várost, egyszer csak elkezdett rohanni, és csak annyit láttunk, hogy leugrik a várfal tövébe, aztán diadalmas (és részeg) vigyorral szaladt vissza, kezében két óriási téglával. Rohadt nehezek voltak, és képes volt órákig cipelni magával, és haza is hozta őket.

4) Mi volt az a húzásotok gyerekkorotokban, amivel a legjobban zavarba hoztátok szüleiteket (és publikus)?

Szerintem nem ez volt a legdurvább, de ez mókás, ugyanis egyszer loptam egy körtét. Vagyis nem volt valódi lopás, kicsi voltam, és apám nyakában ültem bevásárlás közben, a szüleim meg már csak kint vették észre, hogy boldogan majszolok egy körtét, ami csak a boltból származhatott.

5) Milyen hangszer lennél, és miért?
Hegedű. Nyilván semmitmondó indok, de azért, mert szeretem.

6) Melyik volt a legnagyobb kamaszkori "sminkbakitok"?

Ultravastag fekete kontúr alul, eldolgozatlan sötétlila smink szempillaspirál nélkül, és vastag, lisztes púderréteg. Hálistennek nem egyszerre.

7) Mik azok az apróságok, amik mindig jobb kedvre derítenek a hétköznapokban?

A figyelmességek, mint amikor az uram kávét csinál nekem. A kis sikerélmények, pl. egy ékszeres terv megvalósítása. Vagy ha egyszerűen csak jut időm magamra.

8) Melyik a kedvenc gyerekkori és mostani rajzfilmetek?

Már kiskoromban is nagy kedvencem volt a Macskafogó, persze a poénok felét nem vágtam, de tetszett, és ha lehet, ma még jobban szeretem, zseniális. Igazi all time favourite. Na meg, imádtam a Sailor Moont, és az új sorozatot lelkiismeretesen figyelemmel követem, nagyon jó *.*

9) Melyik dallal jellemeznétek az éveteket eddig?

A jellemzés enyhe túlzás, de az elmúlt két hónap erről a dalról szólt. Majd még mesélek róla, egyelőre elég nyers az egész.



10) Milyen olvasmányokat ajánlanál egy szakmunkásképzőbe, amit szerinted el is olvasnának a tanulók?

Nem is tudom, nem tudnék így hirtelen listát írni. Alapvetően több ifjúsági irodalmat olvastatnék a diákokkal, igyekeznék változatos olvasmánylistát összeállítani, mindenféle műfajjal és témával, a klasszikusok közül pedig a könnyebben befogadhatóakat erőltetném, amik nem veszik el egy életre a kedvüket . Én mindig szerettem olvasni, de még így is volt, amivel szenvedtem, mert vagy a témával vagy a nyelvezettel, stílussal nem tudtam azonosulni. De épp azért, mert szeretek olvasni, nem tudom megítélni, mások miért annyira elutasítóak néha.

A kérdéseim:
1) Hiszel a fiú-lány barátságban? Miért, illetve miért nem?
2) Van valami vágyálmod, amit mindenképp meg akarsz valósítani az életed folyamán?
3) Mit gondolsz a múltbéli hibáidról?
4) Van olyan szokásod, amit a legtöbb ember nem néz ki belőled?
5) Szereted magad? (Remélem, igen ♥)
6) Fontosnak tartod, hogy környezettudatosan élj?
7) Van vallás vagy eszme, amiben feltétel nélkül tudsz hinni?
8) Mivel szereted tölteni a szabadidődet?
9) Van valami, amit elhatároztál, hogy másképp fogod csinálni, mint a szüleid, mégis pont ugyanúgy csinálod?
10) Van valamilyen fóbiád?

És akiknek tovább adom:

acélkék
bookworm katacita
Cherchez la Femme
Girls' Corner
Legyőzöm a világot
Mesevilágom
My sweet Imaginarium blog
P-Project Blog
Pinkhiéna
Shadow and Light

Azt hiszem, ez az első alkalom, hogy tisztességes kérdéseket állítok össze, és rendesen továbbadom... viszont ha valaki már kitöltötte másét, vagy nincs kedve ezzel foglalkozni, csak a kérdésekre válaszolna, vagy esetleg nem tetszenek a kérdések, nyugodtan formálja a saját kedvére, vagy akár hagyja az egészet :) ahogy tetszik, na.

15 megjegyzés:

  1. Én pont a SR Crystalt nézem:D sokkal jobb mint a régi...és baromi más. Nem gondoltam volna higy Ennyire eltért a régi a mangától.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen, nekem is nagyon tetszik. Bár a régire annyira nem emlékszem már, de emlékszem, mennyivel idétlenebb volt :) és az új rajzok, elképesztően szépek :)

      Törlés
    2. Pár éve Elkezdtem nézni az újat, én is csak azért emlékszem. Sokkal szimpatikusabb ez a vonal, sose értettem Rei es Usagi minek utálják egymást mikor egy csapatban vannak?!:)

      Törlés
  2. Én is utálok telefonálni, szinte lefagyok ha idegeneket kell felhívnom. Mondjuk én call centereztem anno, szerintem innen ered az iszony :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Egy kis ideig én is, bár ez a dolog már előtte megvolt. Viszont a call centerezés sem segített rajta, pedig igyekeztem úgy hozzáállni, hogy legalább javulok e téren :)

      Törlés
  3. Jujj, köszi! Annyira tetszenek a kérdések is. Szerintem megpróbálok kreatív lenni, és ezúttal én is tovább adom. :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ennek örülök^^
      Igazából nem tartott sokkal tovább, mint magamról összeszedni az infókat, úgyhogy ezentúl nem fogom ellustálkodni :)

      Törlés
  4. Én se tudok fütyülni....x'D

    És én se szeretek telefonon intézkedni...inkább bemegyek személyesen (és mivel rosszul tájékozódok, akár el is tévedek), de a telefonálásnál mindig attól tartok, hogy rossz számot hívok fel...azért személyesen nem lehet eltéveszteni az ilyeneket...:D

    A sminkkel meg én is jártam úgy, hogy nagyon erős sminket tettem fel, és elfelejtettem a spirált (vagyis már nem volt időm és elfelejtettem bedobni a táskámba), egész este meztelennek éreztem magam miatta, pedig a pasik biztosan nem vették észre, hogy nincs spirál (főleg, hogy a szempillám is erős fekete, és a szemfestéknek is fekete pora pergett rá...tehát akár ráfoghattam volna, hogy ki van festve, csak zavart, hogy még sincs...xD)...O.o

    Amúgy a Macskafogót én is szeretem/szerettem - bár a második része az elég gagyi lett...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nem láttam a Macskafogó 2-t, és nem is hiszem, hogy megnézném, élből bojkottálom :D

      Én mindig azon parázok, hogy mit fogok mondani a telefonban, és mi van, ha bunkók, és mi van, ha nem tudom normálisan kifejezni magam, és mi van, ha elfelejtem, amit mondanak... pedig annyira nem sült még el gázul egy ilyen telefonbeszélgetés sem, sőt. Amikor a barátom a nevére íratta a kocsiját, akkor is rengeteg mindent intéztem a nevében, és ha valami nem ment flottul, az sosem az én hibám volt. Ez inkább valami pszichés blokk.

      Nem tudom, mi ütött belém akkoriban, én régen is úgy sminkeltem magam, hogy a spirált kötelezővé tettem magamnak, de akkor egy hétig (rockmaratonon ^^) egy brutál lila szemfestéket használtam, és úgy voltam vele, hogy tök felesleges, mert úgysem fog látszani... mentségemre legyen mondva, hogy legalább ilyen átlátszó spirált használtam, tehát valami formája azért volt a pilláimnak. És amúgy egy csomó lány megdicsérte a sminkem :D de ma már csak fogom a fejem, ha eszembe jut.

      Törlés
    2. Mondjuk maratonon...az se gáz, ha blackmetálossá folyik a sminket...xD
      Én eleve imádtam a pandaszemeket mindig mondjuk, szóval nekem az ilyen "sminkbakik" mondhatni állandósultak...fehér vagyok, nagyon szép kontrasztos vele a koromfekete szem, és kimondottan szeretek rájátszani a "hulla" szerepre - nem tudom, valamiért sminkelésben a kedvenc irányvonalam a "minden nap halloween"...:D /Csak a gimi megfogott...túl sok helyen sérti a külsőm a házirendet így is, és azért, hogy esetleg beírjanak nem fogok felkelni fél órával korábban, hogy csontvázként mehessek iskolába...na meg gondolnom kell az érettségiztető tanárok lelkivilágára is...xD/

      Törlés
    3. Hát igen, én is szeretem az ilyesmit, de nyolc-tíz évvel ezelőtt azért jóval igénytelenebbül sminkeltem magam, mint most. Engem a gimiben már nem zaklattak a kinézetem miatt, inkább mostanra kezdtem visszafogni magam, nem mintha egyetemi oktatók beszólnának az embernek, de rohadtul nem mindegy, komolyan vesznek-e, és sajnos az emberek külsőről ítélnek. Viszont emlékszem, hogy a gimis osztályfőnököm mindig kiborult, amikor pirossal festettem ki a szemem, szegényem nem tudta tolerálni :D

      Törlés
    4. A mi osztályfőnökünk nagyon toleráns mondjuk...Ő is nagyon erősen szokott sminkelni, és elég természetellenesen vörös a haja (mondjuk nekem tetszik az az árnyalat...xD), szóval a piercingjeimtől kezdve a ciklámen hajamig mindent elfogadott, sőt egyik fiú osztálytársam (legjobb barátom...miért ne xD) zöld haját, sőt egy lány osztálytársam világos rózsaszín haját is jól fogadta...:D
      Csak pl velem is volt olyan, hogy nem akartak beengedni se az iskolába, meg három évig az igazgatóhelyettes úr volt a matektanárunk, és ő terrorizált mindenkit, aki a házirendnek egy kis részét is megszegte: pl a szakadt farmerokért IS ölni tudott volna...Egyébként a testékszereimen ő is gyorsan túl lendült, megkérdezte bele akadtam-e egy kerítésbe, és javasolta, hogy növesszem meg a hajamat...xD /az orr piercingem csak miután elment került be, azért szerintem már megreptetett volna, így meg mindig ott volt a lehetőségem, hogy "nem látható helyen nem tiltja a házirend, és majd ránövesztem a hajamat" :D.../

      Törlés
  5. Sok közös van bennünk :) A telefonálás, a türelmetlenség, a szívességkérős dolog... a térképet viszont mindig be kell forgatnom irányba :D
    Tök jó kérdéseket állítottál össze, köszönöm a jelölést!:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nagyon szívesen, örülök, ha tetszenek a kérdések :)
      Szerintem a térképforgatás még mindig kevésbé gáz, mintha gondolkodás nélkül indulna rossz irányba az ember :D

      Törlés
  6. Köszönöm szépen az említést és ne haragudj, hogy csak most reagálok, érdemben majd' két hétig inaktív voltam ^^'

    Vizuális alkat vagyok, szinte felnevettem itt az éjszaka közepén a téglás sztorin :) Azt viszont fura elgondolni, hogy pont te nem mertél táncolni anno... érdekes, hogy meg tudnak változni az emberek. A sminkbakis részleget meg természetesen sikerült egyben elképzelni, hát khm, igen, tizenévesen csinál az ember furcsa dolgokat, amiről az istenért sem lehetne meggyőzni, hogy az úgy nincs teljesen rendben... :D

    Akartam mondani, hogy á, én nem igazán töltök ki ilyesmit, de elég fantáziadúsak a kérdéseid, lehet időt kerítek majd rá :3

    VálaszTörlés