2015. május 17., vasárnap

Moziélmény: Bosszúállók - Ultron kora

Egy melóhelyi üresjárat során arra gondoltam, megpróbálom összeszedni a gondolataimat erről a moziról, és még magamat is megleptem, mennyire könnyen ment. Úgyhogy végre, íme egy összeszedett bejegyzés :)
Emlékszem, mennyire tetszett az előző film. Így visszagondolva, nyilván az élmény maga, a 3D felnagyította kicsit, de nagyon jól szórakoztam rajta. Így utólag, a közvetlen hatása nélkül is azt mondom, hogy király film volt, a karakterek nagyszerűek, a főgonosz imádnivaló, a poénok ütnek, a látvány pedig természetesen döbbenetesen jó. Ezt vártam a második résztől is, és ha nem is teljes egészében, de megkaptam, mégsem érzem, hogy megugrotta volna a lécet.





Végig úgy éreztem, én ezt a filmet láttam már.

Minden elemével találkozhattunk már, vagy az előző Avengers filmben vagy az önálló epizódokban. Kezdve a karakterek poénjaival és a köztük kialakuló feszültséggel, az elmemegzavaró trükkökön, Hulk őrlődésén, a technológia ellenük fordításán át, a gonosz által indított invázióig... és persze valaki el akarja pusztítani hőseinket, meg ha már itt van, a világot is. Végig az járt a fejemben, hogy ez nem új. Pont, hogy jól bejáratott. Nem azt mondom, hogy ez rossz dolog, mert tökéletesen működik. Papírforma szerint. Viszont ezek még csak nem is utólag jutottak eszembe, hanem ott, a moziban ülve.



Persze azért láthattunk újdonságokat, ott van rögtön maga Ultron, de valahogy ő nem jött be nekem. Nem tudom, miért, szoktam szeretni a hasonló történetszálakat, de az övé valahogy nem hatott meg, nem éreztem elég súlyosnak vagy nem is tudom. Nincs is vele semmi gond, de Loki után... valahogy nem elég izgalmas.
Az új karaktereknek örültem volna, imádom a Maximoff ikreket, és épp itt a gond, a Fox és a Marvel közti jogi hercehurca miatt az ikrek eredettörténetét át kellett írni (nem is kapcsolódhatnak az X-menhez, sem Magnetohoz, ha jól tudom, már a mutáns kifejezésen is ledöbbentem, hogy használhatják), ami túl kényelmesen illeszkedik a filmbe, és baromi erőltetetten, kötelező körként darálták le. Kicsit dühít, és Pietro is elég felszínes lett (ez a filmben történtek tükrében nyilván nem véletlen), viszont a Skarlát Boszorkány filmes megjelenésére régóta vártam, és vele nagyon komoly dolgokat lehet megalapozni, ha jól csinálják, így a jövőben talán számíthatunk érdekes helyzetekre. Nagyjából ugyanez a véleményem Vízióról is, rohadtul örülök neki, és tulajdonképpen frappánsan be lett illesztve, de ha az ember pontosan tudja, hogy nem így jött létre, akkor ennek megint csak van egy kis keserédes utózöngéje. Ellenben Ő is egy olyan karakter, akire lehet később alapozni, és talán-talán a Wanda-Vízió párosból is lesz majd valami, nem tudom, ebben mennyire reménykedhetek.
Ami a többi karaktert, illetve színészt illeti, mindenki hozza a tőle elvárható szintet, olyanok, amilyennek megszerettük őket, sőt, talán valamivel többek is annál, Sólyomszemből végre kicsit többet is láthattunk, ebben az előző film után reménykedtem is, ráadásul úgy fest, az önálló filmekből megismert mellékalakok is kapnak majd egy kis hangsúlyt később.





Amire biztosan nem panaszkodhatok, az a látvány és a 3D. Ezt tényleg érdemes volt moziban látni, csodásan koreografáltak a csaták, gyönyörűek a totál plánok, Vízió, Ultron és az ikrek ereje is klasszul van megjelenítve, komolyan, néha szinte csorgott a nyálam. Külön tetszett a film ritmusa, az meg pláne, hogy kivételesen nem az USA készül először elpusztulni a nagy világégésben. Tényleg szórakoztató film, barátokkal karöltve beülni tökéletes volt, csak épp egy köztes epizód: az előző filmekből építkezik és a következőket vezeti fel. És számomra ez nagyon meglátszott rajta.


Ó, és még valami: azért mindenképpen megérte elmenni, hogy széles vásznon láthattam az új Star Wars film magyar előzetesét *.*

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése