2015. június 8., hétfő

Egy hónapja voltam menyasszony, amikor feltűnt, hogy a facebook tudja. A hírfolyamomban, az oldalsávban, az ajánlott oldalak között... itt egy ruhaszalon, ott egy rendezvényszervező, én meg csak néztem, hogy hát igen, a nagy testvér mindent lát. Aztán egyszer rákattintottam egyre, és kiderült, hogy azért kapom ezeket, mert a facebook-os tevékenységem alapján én a célcsoportba (frissen eljegyzett) tartozom. Bezzeg a vőlegényt nem támadják be velük.
Persze jöhetnek, jóhogy.

8 megjegyzés:

  1. Egyébként a Google kereséseket is "látja" a Facebook...
    Én a múltkor egy púdert kerestem (vagyis tesztet róla, mert kaptam egyet és semmit nem kenek utánajárás nélkül magamra xD), és utána hetekig oldalsávba benyomta a különböző oldalak ajánlatait, hogy hol olcsóbb meg milyen termékeket javasolnak azoknak, akik ezt kedvelték stb...
    De a YouTube is ugyanezt csinálta...kerestem egy könyvnek a rövidített változatát (időhiányos érettségiző...:D), erre kitett nekem mindig más boltot, hogy hol mennyi az adott könyv...

    Ilyen ez az internet...:D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Látja bizony, pedig még csak nem is vagyok nonstop bejelentkezve.

      Óóó igen, és bármilyen webshopban, ha megnézek egy terméket, az később megjelenik totál más oldalak reklámfelületein :D még csak nem is segít vele, hiszen ha egyszer megnéztem, már nyilván tudom, hogy megtalálom ott.

      Törlés
    2. Na igen...bár a posztban leírt esetben inkább hasznosnak nevezném ezt a funkciót, az enyémben idegesítő volt...Mondjuk az elgondolkodtató, hogy mennyire meg vagyunk figyelve...

      (Erről meg a Chrome jut eszembe mindig...amikor ürítem a böngészési előzményeket - mert már nagyon lassú a böngészőm, egyébként külön gépem van, rajtam kívül senki se használja, és mozzilázik az egész család rajtam kívül - azt "mondja", hogy "psszt" legközelebb titkosítsam a böngészésemet, hogy ne legyen szükség a törlésre...milyen kis barátságosan szól nekem...xD)

      Törlés
    3. Elismerem, hogy hasznos, hagyom is, ki tudja, mit dob ki, ami jól jön majd :)

      Igen, meg mindig figyelmeztet, hogy használjak inkognitóablakot :D

      Törlés
  2. Dettó, életemben egyszer mentem fel egy ruhás oldalra, utána vagy egy hétig azt ajánlgatta nekem a Facebook :D De bármire keresek rá, ezt csinálja.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Tudom én, hogy magamnak csináltam, pláne hogy a kapcsolati állapotomat is átállítottam, nyilván ezt takarja a facebook-os tevékenység. És ez csak "rosszabb" lesz, ahogy be is lájkolok egy-egy felkínált vagy csak szimplán a témába vágó oldalt. Ha belegondolok, kissé ijesztő ez a rendszer, de most legalább hasznos :)

      Törlés
  3. Nálam a reklámok le vannak tiltva, úgyhogy engem nem üldöz. :D Kivéve a Youtube... már meggondolom mire kattintok rá, nehogy még teleszórja a kezdő oldalamat még több ugyan olyan szeméttel. Múltkor megnéztem egy How i clean my room videót. Na azóta van bőven motivációm takarításhoz.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igazából annyira nem zavart soha, hogy letiltsam, csak ebben az esetben tényleg feltűnő volt. Akkor már inkább a felugró ablakok, azoktól akkora lesz a fejem, ki tudnám vágni az ablakon az egész laptopot :D
      Viszont a Youtube velem ezt nem csinálja, pedig még örülnék is, ha egy-egy zeneszám után hasonlóakat kínálna fel a kezdőoldalamon, de nem.

      Törlés