2016. január 6., szerda

A napokban mesélte az egyik szomszédasszony, hogy szenteste kirabolták. Földszinti lakás, az ünnepekre üresen hagyva, a betört konyhaablakon jutottak be és az erkélyen keresztül távoztak. Elvitték az ékszereit, néhány Zsolnay tárgyat, meg az összes készpénzt, amit a lakásban találtak, a szekrényekben, a ruhái közé rejtve. Ma tudatosult bennem, hogy mi is itthon voltunk aznap, elképesztő. Annyiból nincs bűntudatom, hogy akárhogy erőltetem az agyam, nem emlékszem semmi olyan zajra, amire felkaptam volna a fejem, és elég óvatosak voltak, semmit nem rongáltak meg vagy borítottak föl. Max az ablak betörése kelthette volna fel a figyelmünk... ki tudja, lehet, hogy hallottuk, csak annyira hozzászoktunk a panelben átszűrődő zajokhoz, hogy nem is foglalkoztunk vele. Csak kiábrándító, hogy ennyire "hasznosak" a szomszédok, köztük mi is. Nem irigylem szegényt, a kár egy dolog (bár nem tudom, milyen eszmei értékű tárgyait vihették el), de ezzel a tudattal nem tudnám otthon, biztonságban érezni magam.

Remélem, leszárad a kezük, ahogy azoknak is, akik anyósom egyik eladásra nevelgetett ezüstfenyőjét kivágták.

4 megjegyzés:

  1. Hát én elég magasan lakok, nem járnak olyan lazán ki-be a teraszon, de mindig úgy félek, hogyha fél órára nincs otthon senki már akkor is arra kell hazaérni, hogy be van törve az ajtó, meg ki van pakolva. Jó, akkora érték nincs ott, mégis csak egy egyetemi lakás, de azért nem jó érzés. Lehet, csak én gondolom túl, mert elég sok ilyen hallani. :/

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ha Te túlgondolod, akkor én is :D napi szinten nem vagyok paranoiás, de néha nagyon elkap a félsz, pedig mi sem földszinten lakunk. Remélem, nem is fogok, félnék, főleg ezek után.

      Törlés
  2. Ez egy pécsi eset?
    Mondjuk én jelenleg 8. emeleten élek, oda max a pókember mászik be, másrészt ami ex-vidékiként különösen nyomaszt, hogy a szomszédokat semennyire nem ismerem, pedig egy éve itt élek, de szerintem akkor se néznének át, ha halálsikolyok vagy üvegcsörömpölés hallatszana át.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen, pécsi.
      Én kimondottan hajlamos vagyok elzárkózni a szomszédok elől, agyam eldobom a túl közvetlen viszonytól, és még ebben a házban hagyján, de nincsenek illúzióim, a jövőben, máshol, így senkit nem fog érdekelni, mi történik velünk.

      Törlés