2016. június 13., hétfő

Filofax

Képzeljétek, lett gyűrűs kalendáriumom.
Nem gondoltam volna korábban, nem éreztem szükségét. Minden évben beruházok egy határidőnaplóba, de rá szoktam unni és nem vezetem normálisan (pedig nagyon rám férne), egy idő után csak a noteszembe firkálok, szóval ez is minek... és amúgy sem értettem a nagy felhajtást körülötte. Aztán a múlt hónapban találtam egyet leértékelve, fekete, lakkszerű krokodilbőr utánzat, volt hozzá tolltartó is, a mérete is szimpi volt, elhoztam. Elhatároztam magam és rendeltem bele naptárbetétet, jegyzetlapot, elválasztót... és összeállítva már nagyon tetszik a dolog.



Egy hét/két lap beosztású naptárbetétet vettem, egész jó kis csomag, volt hozzá havi és évi áttekintő is, de az a legtutibb benne, hogy egyben láthatom a hetem, időmenedzsment szempontjából ez a legjobb. Egyébként is felesleges nekem egy egész lap naponta, annyit nem írnék bele. Nem véletlen, hogy a noteszem van tele mindig infóval, nem a naptáram... így alap volt, hogy kell jegyzetlap, nem tudtam dönteni, ezért sima és vonalas is. És akkor már elválasztó lapok, mert nem akartam saját készítésűvel nyűglődni... nem tudtam még, mennyi energiát érdemes beleinvesztálnom, hátha ráunok az egészre fél év alatt. Mivel a filofaxomnak nincs hátul zsebe, rendeltem kártyatartót is, és ha lett volna, műanyag borítékot is rendelek, de nem volt. A következő rendeléshez viszont hozzá fogom csapni. Ja, vettem lyukasztót is, találtam a kínaiban egylyukút, amíg nem nagyüzemben gyártom a saját lapokat, addig elég ez is.
A méret egyébként Pocket, pont jó, bár én elég nagy betűkkel írok, úgyhogy jövőre célszerű lesz sima naptárbetétet venni (a mostani vonalas, és majd jegyzetlapból is elég lesz a sima), és viszonylag nehéz hozzá előre szerkesztett sablonokat találni, de egy to do listet már vadásztam és úgyis szeretném a nyári menetrendet meg a dokik rendelési idejét beleszerkeszteni valahogy, még az is lehet, hogy belejövök később a dologba.
Tetszik, na. Ne úgy képzeljétek el, mint más bloggerekét, nincs tele színes cetlikkel, saját készítésű motivációs üzenetekkel és teendő listákkal, vagy aranyos díszekkel. Nem tartok még ott, és nem is biztos, hogy én lennék. A zsebekben néhány fontos blokk, egy mágneses könyvjelző és néhány öntapadós cetli, az elválasztólapok mintha csak most jöttek volna a nyomdából, a toll meg csak egy olcsó valami. De egy saját készítésű könyvjelzőn nagyon gondolkodok, és persze szeretném majd azért kicsit személyre szabni. Egyelőre viszont bőven elég, hogy sikerült összeházasítani a noteszbe firkálás és az időmenedzsment iránti igényemet, és hogy sokkal olcsóbb, mint évente új határidőnaplót és újabb meg újabb noteszeket venni. Hogy nagyon praktikus, és bár nem egy csúcsminőségű darab, jól esik ránézni és kézbe venni.

Ha berendezkedtem, majd lövök pár képet is :)

2 megjegyzés:

  1. Ú, nagyon jól hangzik. :)
    Én nem vagyok oda a filofaxért, mert körülbelül pár hónapon belül ráunok minden naptáramra és noteszemre, és a legrosszabb, hogy sokszor van pofám félig üresen hagyni, és kezdeni egy újat. Nem szeretem a változatosságot, de ez mondjuk pont egy olyan dolog, hogy gyorsan ráunok és kell egy új. Szóval nekem nem éri meg, de olyan kis elegáns, meg akkor nem kellene külön notesz a határidőnaplónak, a majomságoknak, meg a személyes naplómnak.
    Külön tetszik, hogy nem csicsázod tele. Frászt kapok ha látok egy filofaxos képet a neten. Én tuti elkezdenék stresszelni attól a sok csicsától, meg inspirációtól. Nekem már a három színből álló színkódolásom, meg a sok színes tűfilc is bőven gyönyörű, nem tudom elképzelni sokkal felturbózottabban a naptáram.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én mindig ráerőltettem magam, hogy befejezzem a noteszeimet, de most komoly problémát okoz elhasználni a noteszem utolsó oldalait :) Igen, bármennyire szép és praktikus, ha az ember szereti cserélgetni a noteszeit, akkor nem éri meg. Egy picit én is tartok attól, hogy ráunok később, de elég jól lehet variálni a belsejét, és talán ez ad annyi változatosságot, hogy nem fog megtörténni.
      Valamennyire biztosan fogom cicomázni (már csináltam is könyvjelzőt), de szerintem olyan szép magától is és annyira jól esik ránézni a gyári lapokra :) nekem is nagyon fárasztja a szemem a sok szín és mütyür.
      Én színkódolást a munkahelyi naptáramban használok csak, na az csicsás :D plusz a hétvégi részhez írom a heti teendőket, és mindig valamilyen színes papírral ragasztom le ott a dátumot meg színes filccel bekeretezem :) de a filofaxhoz szerintem az is elég lesz, ha veszek egy többszínű tollat, amúgy is elég vékonyak a lapjai.

      Törlés