2016. szeptember 5., hétfő

Kedvencek - augusztus

Stílusosabb cím még nincs, összefoglaló viszont van :)

Olvasnivaló


Keveset olvastam augusztusban, szinte csak a Dorian Gray képmását nyúztam. A kollégáimtól kaptam ajándékba a születésnapomra, nagyon vágytam erre a szövegváltozatra, és nagyon élveztem is. Nem is magával a regénnyel haladtam olyan lassan, hanem a hozzá csatolt két tanulmánnyal, amik a szövegváltozatot és az mű korai kiadási körülményeit világítják meg. Rettentő érdekesek voltak, de valahogy lassan csúsztak le és a párhuzamos olvasás nem az én műfajom. Valamikor neki is futok még egyszer, ezzel a rengeteg új infóval a fejemben.


Néznivaló



Nehéz egyévados sorozatokat ajánlani, nagyon változó, hogy a készítők mikor tudják meg, hogy limitált epizódszám áll rendelkezésükre, és még ha időben is jön az infó, nem mindig használják ki. A Mindörökké (Forever) esetében nem tudom még, hogyan nyilatkozzak, én sem néztem még végig az évadot, de mindenképpen szerettem volna megemlíteni. Elsőre klisésnek tűnő krimi, vonzó nyomozóval és fura halottkémmel, csakhogy a halottkémünk halhatatlan. Ami sok humoros (és csak két szereplő valamint a néző számára érthető) megszólalást, információmorzsát, és az aktuális ügyekhez kapcsolódó, 19-20. századi, szépiás flashbacket jelent, nagyon bájos az egész, kellemes a humora és jól működnek a szereplők.


Hallgatnivaló



Nagytakarítás volt az épületben, ahol dolgozom (már nem sokáig, költözünk ^^), és szinte lehetetlen volt ép ésszel kibírni, általában valamilyen instrumentális zenét hallgattam, hogy kizárjam a zajt. Bevált, dolgozni is tudtam mellette, monoton és kreatív munkákhoz is tökéletes. Egy molyos zónában ajánlották ezt az albumot (többet is meghallgattam utána, de ez tetszik a legjobban), és hát, úgy tűnik, szeretem a post rockot.


Nektek mik voltak a kedvenceitek?

3 megjegyzés:

  1. Szeretem Oscar Wilde műveit, gyakorlatilag mindent imádok tőle. Kétszer vagy háromszor olvastam a Dorian Gray arcképét, és tudom, hogy még fogom is.
    Mik voltak a kedvenceim? Nem jutott sok időm most az életemre, de talán ez:
    Könyv: John Shirley - Acéltojás
    Film: Öngyilkos osztag
    Zene: Useme és Gemini Five :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Korábban csak A canterville-i kísértetet olvastam tőle, de engem is nagyon megfogott, szeretnék még olvasni tőle.

      Mókás, hirtelen az Alienre asszociáltam az Acéltojásról, és ahogy rákerestem, úgy tűnik, eltaláltam :)
      Érdekes, nekem az Öngyilkos Osztag nem... az egész valahogy olyan mesterkélt és hiteltelen volt, ennek ellenére elég jól szórakoztam rajta, Joker és Harley fenomenálisak voltak :) de összességében nem.

      Törlés