2016. szeptember 28., szerda

Turi tag

A Shadow and Light blogon olvastam ezt a taget, és bár mostanában viszonylag keveset járok turkálóba, rögtön beindította a nosztalgiafaktort, gimis koromban ugyanis tobzódtam a turis szerzeményekben, még a szalagavatós báli ruhámat is turkáltam. Emlékszem a padtársnőm arcára, mikor kérdezte, hol vettem, én meg csak vigyorogtam... semmit se kellett mondanom :)
Még most is nagyon elégedett vagyok, mikor sikerül feldobni egy párszáz forintos cuccal a ruhatáramat, vagy amikor igazi ínyencség jön szembe velem, ez sajnos egyre ritkább, de még próbálkozom.
A képekért elnézést kérek, kissé túltoltam ezt a filtert, majd belejövök. Meg a vízjelezésbe is, bár az elsőre is egész jó lett :)

1. Mikor és miért kezdtél el turizni?


Nagynéném turizik rendszeresen, vérprofi és fantasztikus szeme van, rendszeresen zsákmányolt nekem ezt-azt (a mai napig egyébként :)), és gimis koromban valahogy én is rákaptam. Nem nagyon voltak még fast fashion boltok a városban, csak kisebb-nagyobb butikok meg kínaik és ezekben csak nagy ritkán találtam nekem tetsző darabokat, a turkálók pedig igazi kincsesbányának tűntek, és hát azok is voltak. Teljesen elképesztett, mennyi egyedi cuccot lehet kihalászni, az ár szinte csak amolyan grátisz.

Egy egészen friss szerzemény, kissé sérülékeny, de isteni.

2. Általában kivel szoktál menni?


Szinte mindig egyedül megyek, néhány kivétel akadt az évek során, mikor barátnővel kettesben voltam, de nem tudom, valahogy jobban szeretek egyedül válogatni.

3. Melyik részleget nézed meg először?


A feketét... komolyan mondom, minden boltba kellene szín szerinti rendszerezés, imádom. Amúgy mindig attól függ, mi az, amit tiltólistára tettem azzal, hogy van elég, azokat szigorúan nem, minden mást az időmtől függően át szoktam futni.



4. Milyen darabokat szoktál turikban keresni?


Turkálókban soha nem vagyok célirányos. Olyan van, hogy eldöntöm, hogy kéne egy-két új felső, és akkor kifejezetten a felsőkre megyek rá, de általában túl szűk a keresztmetszet ahhoz, hogy sikerrel járjak (legyen megfelelő a stílusa, a mérete, a színe/mintája és álljon normálisan). Még a fast fashion vagy kínai üzleteknél is óriási sikerként élem meg azt, amikor besétálok egy kardigánért és kijövök egy kardigánnal. Inkább kincsek után kutatok, stílusos kiegészítők, fűzők és minden olyasmi után, amit máshol nem kapok meg, vagy csak sokkal-sokkal drágábban.

Ezt az egyik barátnőm nézte ki nekem.

5. Melyik a valaha volt kedvenc üzleted?


Nos, a valaha volt kedvenc üzleteim már nincsenek meg. Volt kettő a Kórház téren, ezekben nagy kedvenceket szereztem be, meg volt egy egész kicsi a Jókai utcában... vállfásak volt, akkor jöttek be ezek és teljesen odáig voltam a dologért. Az első nagy angol turkálót kedveltem még régebben (az Ifjúsági Ház oldalán), de mióta egyszer láttam, hogyan szórják a ruhákat az emberek a földre és taposnak rajtuk bálabontáskor, azóta nem tettem be a lábam.
Most legszívesebben a 4 évszakba járok, ki kell fogni, de ott a minőséggel nem szokott gond lenni, meg van egy angol turi a Kórház téren, az rendes turkálós turi, de valamiért szeretem. Ott vannak még a Hádák, azok közül szinte csak az Árkád mellett lévőbe szoktam bemenni, az vállfás, kilóáras és óriási, de sajnos nagyon meg kell nézni a ruhákat. Van még néhány hely, ahova be szoktam nézni, de elég ritkán, viszont nemrég voltam egy garázsvásáron, rendszeresen szervezik az egyik szórakozóhelyen, nagyon hangulatos és termékeny kör volt :)
Ezek mellett még a Jófogásra szeretek úgy gondolni, mint egy online turkálóra, szeretek böngészni, és mostanában egész érdekes darabokat fogtam ki.

Ez a szoknya nagyon régi szerzemény, de ma is hordom.

6. Mi az eddigi legjobb szerzeményed?

Nehéz lenne egyet választani, és sajnos nem is tudtam mindent befotózni, amit szerettem volna, de elszórtam párat a kérdések között :)

Ez egy nyitott tunika, sajnos így elég amorf.

7. Mi a véleményed azokról az emberekről, akik szerint a turizás undorító?

Bevallom, én ezt még nem hallottam. El tudom képzelni, hogy valakinek egyszerűen derogál más levetett holmiját felvenni, ezzel nem nagyon lehet mit kezdeni. Szerintem király dolog, mikor barátnők, lányok és anyukák egymásnak próbálják először odaadni a megunt, nem hordott ruháikat, és innen nem akkora lépés más ruháját megvenni.
Akivel alaptalan előítéletek mondatják, nyilván nem tudja, honnan tudná, hogy a ruhák egy része valóban csak párszor hordott, és ha az ember nyitva tartja a szemét, nem visz haza elrongyolódott holmit. Meg aki nem gondol bele, hogy a plázában frissen vásárolt új ruháját hányan és milyen kézzel, testtel tapogatták és próbálták végig előtte. Viszont mikor a fentebb említett módon dobálják az emberek a földre a ruhákat, és a többkilós kupac aljáról az ujjánál fogva rángatják ki a vágyott darabot, hát na... Az undorító jelzőt eltúlzottnak érzem, de azt meg tudom érteni, hogy van, akinek ez nem fér bele, főleg közel azonos áron, mintha újonnan vásárolna, amit nyilván többre tart. 

8. Vicces vagy inspiráló történet?

Nem is tudom. Egy alkalomra emlékszem, amit esetleg meg lehet itt említeni, a Jókai utcában voltam, megláttam egy bőrszoknyát a kirakatban, de bent kiderült, hogy nagy rám. Az eladó viszont rögtön kapcsolt és elővarázsolt egy marha jó fűzős felsőt, hogy ez nekem biztos tetszeni fog. Tetszett bizony :)

Ez a fentebb említett darab, ma is imádom.

9. Mi a legjobb tipped kezdőknek?

Figyeljünk oda. Tényleg vannak néha elhasznált, régi ruhák mindenhol, de elkerülhető, hogy otthon érjen meglepetés. Érdemes leellenőrizni:
- a varrás állapotát
- a ruhák és topok pántjait
- a csipkét és szatént, nem bolyhos-e
- a cipzárokat és gombokat (a csere ára több, mint maga a ruha)
- hogy a fekete melyik árnyalatában pompázik az adott darab (sötétebb a legjobb fekete mosószerrel sem lesz).

10. Hajlandó lennél valaha felhagyni a turizással?


Őszintén szólva, még előfordulhat. Kezdek kiábrándulni a turkálókból, sokszor indokolatlanul drágák, a minőség pedig csak megy lejjebb és lejjebb... Jártam már úgy egy egyszerű, hosszított spagettipántos felsővel, hogy a pánt varrása mellett felhasadt az anyag, egyszerűen elengedte magát, és különösebben nem sajnálnám, de arra a felsőre festettem egy mintát, és így a munkám is ment a levesbe... Azóta már kiszúrom a pántokon ennek a jeleit, és most, hogy már van egy kis gyakorlatom pl. textilfestésben, eldöntöttem, hogy kreatív alapanyagnak is inkább új darabokat választok. Különlegességekre, egyedi darabokra szívesen vadásznék életem végéig, de ezekből egyre kevesebbet lehet találni, egyszerű és kommersz ruhákért pedig nem fizetek ugyanannyit, mintha újonnan venném.

Régi kedvenc, de valahogy régen is volt rajtam.

11. Ki a kedvenc YouTubered vagy bloggered aki turkálókba szokott járni?

YouTubereket nem követek, a bloggerek közül Suski és Nukke szokott bolhapiacos és second hand szerzeményekről beszámolni, Thrishről ugye biztosan tudom, a többi magyar követettemről viszont max megtippelni merném.

Vigyétek a taget, ha tetszik :)

6 megjegyzés:

  1. Megrögzött turkálójáróként csak egyet tudok érteni, ez egy életforma, sőt, művészet:D Abszolút megértem, ha valakinek ez nem jön be, de engem pl. a fast fashion boltok fröccsöntött műanyag ruhái nem érintenek meg és pláne nem érnek annyit, amennyit kérnek értük, szóval ízlések és pofonok.
    (ja és apropó "fúj, használt": szerintem mindenki látott már alapozófoltosra próbált, próbafülke padlójára dobált ruhákat más boltokban is...)

    Engem anyukám szoktatott rá, már gyerekként sem igazán voltak "új" ruháim, később pedig anya-lánya program lett a közös turkálózás, mai napig vele szeretek járni:D de érdekes, hogy míg én inkább anyagi- és környezettudatos okokból járok, ő inkább "vadászatot" csinál belőle (amiben mellesleg egyszerűen verhetetlen: képes vakon kihalászni egy kupac mélyéről a legjobb darabokat).

    Egy tanácsot még hozzátennék: nem érdemes márkára menni, a kezünknek és a szemünknek higgyünk. Régen képes voltam a cimkére utazni, hogy aztán két mosás után kinyúljon/fakuljon/bolyhosodjon a "nagy márkás" darab. Ma már inkább jól megtapizom-nézem az anyagot és a szabást, és a cimke csak másodlagos a döntésben.

    (ja, és az én szalagavatós ruhám is turkálós darab volt:D)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Meg a dezodorfoltok :/

      Anyud olyan lehet akkor, mint a nagynéném :) az én anyukám inkább az elmúlt években szokott rá, Őt szerintem kicsit fárasztja a hosszas keresgélés, néha engem is. Érdekes, hogy említed a környezettudatosságot, igyekszem ebben a tekintetben is előrébb helyezni, de egyelőre addig jutottam, hogy ha rám tör a shopping fever, megállom, hogy az Árkádba menjek és inkább a Háda felé veszem az irányt :)

      Címkét én szoktam nézni, de csak a méret miatt, már egész jól kitapasztaltam, hogy néhány márkánál mi hogy passzol és így a címke csekkolásával megspórolom a felesleges próbakört :) de teljesen igazad van, mindegyik cég rendszeresen elbaltázza, nem érdemes vakon bízni bennük.

      (pacsi :D)

      Törlés
  2. Jólvan, most azért megnyugodtam, hogy nem csak én nem találok Mar annyi mindent a turkálóban...Régebben sokkal több különleges darabra akadtam, a gót ruhatáramnak a 90%-a turis. Mondjuk Gyõrben szinte csak Háda üzletek vannak. Nemrég nyílt egy Négy Évszak, de én egy kicsit drágának találok. A Humanákat szerettem a kétnaponta csökkenô, fix áraikkal, meg a kéthetenkénti árucserékkel...:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Most én is megnyugodtam :) valahogy szép lassan kikopnak az igazán stílusos darabok.

      Humanával én még sajnos nem találkoztam, úgyhogy arról nem tudok nyilatkozni, nálunk Hádák vannak meg ilyen nevenincs angol turik vannak dögivel, de nem vagyok oda értük. A Négy Évszak itt is drága, de szeretem, mostanában náluk találtam a legklasszabb holmikat.

      Törlés
  3. Lehet, elviszem ezt a TAG-et magamhoz. :)
    De csak, ha nem baj.
    Szeretek bemenni a turkálókba, mindig lehet jó darabokat kifogni, és tanulópénz bár, de életem legjobb ruhájáról is egy turiban csúsztam le. Viszont, régebben sokkal, de sokkal több mindent találtam magamnak, mint manapság – főleg azért, mert rengeteg a darabáras, ami annyiba kerül, mint a C&A, New Yorker, H&M ruhák, akkor meg már olyat veszek, amit nem hordott senki, így, már csak akkor vásárolok, ha olyat találok turiban, ami biztos nincs boltban. Amúgy jó darabokat szedegettél össze!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Vidd, vidd :)

      Igen, én is így látom, egy-egy darabáras ruhát lassan jobban megéri újonnan megvenni, ami egyébként elég szomorú tendencia, de hát ez van.

      Köszönöm szépen, lett volna még néhány jelölt, de a lakás nem igazán alkalmas benti képek készítésére és néhány fekete ruhánál kiakadt a gép és nem talált fókuszt :)

      Törlés