2016. október 30., vasárnap

Spooky Halloween tag

Néhány hete kering már ez a tag az éterben, nem is vagyok egészen biztos abban, hol láttam először, de azt hiszem, Annie-nél. Azóta már találkoztam vele NekromanCicánál és Tipegő Zombinál is, és remélem fogok még néhány bloggernél :) Egy ideje pötyörészek már rajta, épp itt volt az ideje befejezni és megosztani.

1, Kedvenc horror vagy Halloween témájú dalod?
The 69 Eyes - Lost boys. Ha nem tudjátok elképzelni Kiefer Sutherlandet vámpírként, nézzétek meg, már ezért megéri, de amúgy is egy tök jó film.



2, Mivel nem akarsz összefutni egy sötét erdőben vagy más elhagyott helyen?
Valami nem odaillővel. Baltás gyilkossal, szatírral, erőszaktevővel. Leginkább emberrel.

3, Játszottál már valaha Szellemtáblával?
Nem, fel sem merült soha.



4, Kedvenc horror szörnyed vagy gonoszod (film, könyv)?
Nagy kedvencem lett az elmúlt években az Alien, azért tartom különösen rémisztőnek, mert valami egészen mélyről jövő, zsigeri viszolygást szólít meg az emberben. Amellett, hogy valahol páratlanul szép, mint amúgy Giger munkái általában. 

5, A legijesztőbb dolog, ami veled történt, mikor egyedül voltál.
Sokat törtem a fejem, de nem jut eszembe semmi sokkoló dolog.

6, Ha eltölthetnél egy éjszakát egy kísértet házban, megtennéd?
Nem tudom, eddig nem vágytam rá. Attól függ, milyen, Az átokban látott kastélyra lehet, hogy nem mondanék nemet.


7, Babonás vagy?
Nem, de szerencsehozó apróságokra vevő vagyok, hordok pl. a pénztárcámban egy szerencsehozó kínai érmét, mondjuk érzelmi oka is van, az egyik szinkronkorcsolya VB-n kaptam Kína szurkolóitól.

8, Láttál valaha árnyalakokat a szemed sarkából?
Igen, ilyen felszálló füstszerű dolgokat, de az utóbbi időben egyáltalán nem fordult elő.

9, Melyik városi legendától félsz leginkább?
A molyembertől. Nem hiszek benne, de kitör a frász, ha eszembe jut.



10, Melyiket szereted jobban, gore vagy thriller?
Thriller, belezéssel nem nagyon lehet meghatni. Nyilván undort kelt, de azért ez kevés, és egyáltalán nem szórakoztat.

11, Hiszel a párhuzamos világokban vagy dimenziókban?
Ezoterikus értelemben nem, tudományos értelemben valamennyire igen, persze ha felfognám a különböző elméleteket, akkor erre könnyebb lenne érdemben válaszolni. De azt hiszem, hogy a világ sokkal több, mint amit mi felfogunk belőle.

12, Készítettél valamikor, bármiféle bájitalt?
A krémlikőr nem számít, ugye?

13, Könnyen meg lehet ijeszteni?
Fogjuk rá, ha egyszer csak megjelenik mellettem valaki, akkor igen, bár ezt inkább én szoktam csinálni. De az én pánikom általában ennél mélyebbről jön.

14, Játszottad valaha a Bloody Maryt?
Nem, ez is olyan nekem, mint a szellemtábla.

15, Hiszel a démonokban vagy az ördögben (akár mindkettőben)?
Hiszek minden emberi gyengeségben.

16, Egyedül vagy otthon, de lépéseket hallasz a lakásodban. Mit teszel?
Ledermedve fülelek, hátha csak áthallatszik valami, a szomszéd zárcsörgéséről is mindig azt hiszem, hogy hozzánk akarnak bejönni... Aztán, ha nem sikerült megbizonyosodnom róla, hogy tőlünk jön-e a zaj, akkor kióvakodok, de előtte magamhoz veszek valamilyen tárgyat, amivel megvédhetem magam, ha kell (gyertyatartó, acélbetétes, ebben rugalmas vagyok).

17, Ha csapdába esnél egy ijesztő filmbe, melyik lenne az? 
Legyen sorozat és a Penny Dreadful. Légyszi, legyen.


18, Ha csak egyetlen Halloween-i ruhát / öltözéket hordhatnál életed végéig, melyik lenne az?
Van, akinek minden nap Halloween.

19, Szeretnél egyszer éjszaka temetőbe menni?
Beleírhattam volna a nemgoth vallomásaimba, hogy nem vagyok egy temetőjáró típus. Ez szerintem azért van, mert anno minden alkalommal, amikor anyummal a nagypapámékhoz utaztunk, sírokat kellett látogatni. Minden egyes alkalommal, így a temető az egyik legunalmasabb hellyé avanzsálódott a fejemben.

20, Egy zombi apokalipszisben találod magad. Milyen fegyvert választanál?
Futnék. Amikor éppen nem, akkor talán valamilyen lőfegyvert.

21, Melyiken vennél részt szívesebben? Egy Halloween-i partin vagy elmenni „csokit vagy csalunk” játékra?
Egyértelműen az előbbi, nagy partiarc vagyok.

22, Egy horror filmben vagy. Melyik lennél: az utolsó túlélő, az első áldozat, a komikus, a szkeptikus, az okos vagy a gyilkos?
Amilyen lassan reagálok mindenre, valószínűleg hamar kipurcannék.

23, Megnézel valami boldog dolgot, miután láttál egy horror filmet, hogy tudj aludni?
Nem, annak mi értelme van? Ha nagyon belemászott az agyamba, akkor esetleg bekapcsolom a tévét és arra alszom el, csak hogy aludjak végre. Ezt amúgy inkább könyvek szokták elérni.

24, Mialatt horror filmet nézel, te vagy az a személy aki kiabál a karaktereknél (ne menj oda!), egész idő alatt eltakarja a szemeit vagy az, aki elalszik közben?
Aki kivágja azt, aki kiabál :) meg az idegesítő alak, aki végigdumálja a filmet, vagy kompenzálásként vagy az utalásokra reagálva. De eltakarom néha a szemem, ezt hősiesen bevallom.

25, Te vagy az, aki megijed, vagy az, aki megijeszt másokat?
Abszolút nem direkt, de a második. Túl halkan járok.

26, Kedvenc ijesztő könyved?
21 rémes történet, a legjobb, falhoz tudná vágni az ember egy-egy novella után.

27, Mennyi idős voltál, mikor láttad az első horror filmed?
Ez nyilván nem számít, de a szüleim mesélték, hogy mikor kicsi voltam, volt egy zenei klip, amiben feltűnt egy szörnyalak, és rettenetesen féltem tőle, egy idő után a szám első akkordjánál üvöltve rohantam ki a szobából. Nem emlékeznek sajnos, mi volt a szám :) De hogy a kérdésre válaszoljak, 11 évesen láttam először az Interjú a vámpírral-t, anyum nem engedte, hogy végignézzem, de azért azt a jelenetet még láttam, amiben Lestat borospohárba facsar egy patkányt.


28, Mi volt az első Halloween öltözéked (kosztümöd)?
Tekintve, hogy a kilencvenes évek Magyarországán voltam gyerek, inkább farsangra öltöztem be, de az első témába vágó jelmezem vámpír volt általánosban. Roppant kreatív voltam, fekete ruha, bordó rúzs, és egy soros vámpírfog képezte a kosztümöt, de adta.

29, Ebben az évben minek öltözöl Halloweenkor?
Szerintem önmagamnak, nincs kilátásban semmilyen esemény, az állatkerti Halloweent leszámítva, ott általában vámpír vagyok. Egyszer szeretnék Behemótnak öltözni, de még nem adódott rá alkalom.

30, Ha lehetne egy aranyosan ijesztő állatod (fekete macska, bagoly, denevér, patkány, farkas) melyiket választanád?
Kígyót. Na jó, egy cica is jöhetne.

Töltsétek ki Ti is, ha van kedvetek :)

2 megjegyzés:

  1. Imádom a Lost Boys című filmet, még úgy van meg DVD-n, hogy nincs rajta szinkron. :)
    Sci-fi lények közül az Alien a kedvencem, annyira jól összerakott figura, hogy hozzá hasonlóan rémisztőt még nem találtam.

    VálaszTörlés
  2. Szívemből szólsz mindkét témában :)
    Felírtam magamnak még néhány, akörül készült vámpírfilmet, egyelőre az Alkonytájtot (Near Dark) néztem meg, nem volt rossz, de nem ütötte meg a Lost Boys szintjét sajnos :)

    VálaszTörlés