2016. november 7., hétfő

Kedvencek - október

Komolyan mondom, büszke vagyok magamra, ez az első olyan rendszeresnek szánt bejegyzés, amit tudok is rendszeresen produkálni :)

Olvasnivaló


Bár a Dűne jött, látott és győzedelmeskedett felettem, előtte inkább a gótikus irodalomnak hódoltam, és elővettem a Különös históriák című kötetet. Elsősorban Le Fanu novellájára voltam kíváncsi (Fogadó a Repülő Sárkányhoz), mert a Carmilla és a Zöld tea is nagyon tetszett korábban, de végül nem ez lett a kedvencem, hanem George Eliot, vagyis Mary Ann Evans írása fogott meg igazán, a Lehull a fátyol. Le Fanuval sem volt gond, de nagyon hamar rájöttem, hol van a kutya elásva a történetben (nem szoktam egyébként), és ez kicsit kiölte a borzongást a történetből. Eliot valahogy jobban magával ragadott, végig feszültem a főszereplőjéért, és a mondatai... elképesztően, fájdalmasan szépen ír.

Néznivaló


A netmentes napokban végre megnéztem a Wir Sind die Nacht című német vámpírfilmet, évek óta halogatódott, de megérte a várakozás, még ha nem is olyan erős a film, mint amire számítottam. A főszereplő Lenát három vámpírnő fogadja be, az ő közös életükbe pillanthatunk be egy kicsit, csakhogy kissé óvatlanok, ráadásul a lányt körözi is a rendőrség, szóval az idillnek hamar vége. Felületesnek éreztem néhol és a vége is kicsit meh, de a történet és egyáltalán a gondolat, hogy a vámpírok kikötötték, hogy soha többet nem fogadnak be férfit maguk közé, nagyon tetszett és a karakterek is rendben voltak, szívesen elolvasnám a könyvet is (minden könyvből készül baszki), de ahogy elnéztem, nem létezik magyarul sajnos.

Hallgatnivaló


Úgy tűnik, minden ősszel visszatalálok a Johnny Hollowhoz. Tavaly november környékén az új lemezt hallgattam agyon, most pedig az elsőt, és ez a szám egyszerűen tökéletes.


Meséljetek, mik voltak a Ti kedvenceitek? :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése