2016. november 25., péntek

Pomponos öv

Jó ideje nem készítettem hastáncos ékszert vagy kiegészítőt, szinte mindenem van, ami nincs, azt pedig nem tudom elkészíteni. Szóval ez most nagyon jól esett :)
A törzsi hastáncban (főleg az ATS-ben) nagy hagyománya van a színes rojtokkal díszített öveknek, kendőknek, a rojtok (nálunk csak pomponok :)) szépen ringanak, rezegnek a mozgás hatására, és van egy erőteljes népies jellegük. A lányok nagyon megörültek, mikor Bogi mondta, hogy az egyik új koreográfiához húzhatnánk pomponos övet, rég nem volt ilyen, pl. amióta én fellépek a csoporttal, biztosan nem. Így nem is volt ilyenem, de hát ez nem akadály.



Az alapot évekkel ezelőtt turkáltam, majdcsak jó lesz valamire alapon, díszítést szintén az itthoni készletből oldottam meg, illetve az alaphoz hozzábiggyesztettem két fémkarikát, mert nagyon szeretem ezt a megoldást a hastáncos öveken. Viszonylag egyszerű lett, de nincs szívem továbbdíszíteni, annyira egyben van így. Természetesen egy már kész övvel is dolgozhatunk.
A fonal színén egy percet sem gondolkodtam, mivel feketét nem akartam (a szoknyám felső része fekete, azon nem látszana), ha pedig színekről van szó, jó ideje a zöld az, amit leginkább a magaménak érzek a hastáncban. A rövidáruban a fonal szinte sikított értem, gyönyörű szép smaragd- és méregzöld közti árnyalat, tökéletes. A képek jobban visszaadják a tónusát, mint pl. az Instagramos fotóm, de ennél is sokkal gazdagabb, élénk, mégis sötét.


A rojtokhoz a Sparkly Belly blog leírása nyújtott segítséget, a direkt hastáncos diy projektek számára fenntartott Pinterest táblámon keresztül, a konkrét inspirációt pedig a The Tribal Way blog adta. Előtte nem tudtam egész konkrétan elképzelni, milyen hosszú rojtokat szeretnék és hogyan szeretném elrendezni őket, a képet látva viszont azonnal előttem volt a kész öv. Tiffany csomózással dolgozott, én erre elsőre nem vállalkoztam és jól is tettem, így is kicsit nehézkes volt felapplikálni a teljes installációt az alapra. Ez a megoldás viszont könnyen megadta, meddig is érjen le az egész, és magukat a rojtokat is egyszerű és szórakoztató volt megcsinálni. Az öv megkötőinek a végére is tettem egy-egy rojtot, így elöl is ringatózik kettő.


Mit mondjak, jól sikerült :) a héten már el is vittem az egyik táncórára, a lányoknak is nagyon tetszett. Alig várom, hogy fellépjek benne jövő héten. Az órán azért eszembe jutott, hogyan lehetne egy-két hosszabban lelógó rojtot is ráapplikálni, de még nem döntöttem el végleg, szerintem fellépek benne így, és utána meglátom :)

4 megjegyzés:

  1. De jól néz ki, ügyes vagy! :) Én is szeretnék az egyik fellépésemre pomponokat csinálni, régebben le is gyártottam párat, de a gót/dark táncvilágba ezek annyira nem passzolnak. Így félre lettek téve, és csak remélem, hogy nem dobtam ki őket, mert baromi szép padlizsánlila-bordó-mustársárga színkeverékes fonallal csináltam őket, és most a következő nagy táncomhoz pont jól jönnének. Ha megtalálom őket felteszem én is a blogra :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm, örülök, hogy tetszik ^^
      Hú, mindenképp tedd majd fel, izgalmasan hangzik :) milyen táncot tervezel velük?

      Törlés