2016. november 12., szombat

Zsugorka ankh

Még nyáron FEZEN-en nagyon akartam egy saját készítésű valamivel nyomulni a The 69 Eyes koncerten, de mivel elmaradt a koncert, nem volt kedvem bejegyzést írni az elkészült kreálmányról. Most viszont épp egész jól viselem, hogy nem vagyok Pesten és nem a holnapira készülök nagy erőkkel... és amúgy is kár lenne a piszkozatok között hagyni :)
Sokáig nem akart eszembe jutni, mit is csinálhatnék, de mikor végre beugrott az ankh, már egy fokkal könnyebb volt ötletelni. Eszembe jutott, hogy régebben kacsintgattam a zsugorka technika felé, úgyhogy több se kellett, vettem lapokat és festéket.



Rám fér még a gyakorlás, ki kell tapasztalnom a sütést, hogy mikor lehet kivenni, mennyire is zsugorodik a cucc, hogyan csúsznak el esetleg az arányok (egy sütő sem ártana, amit rendesen lehet szabályozni), de tetszik ez a technika, és nagyjából a várakozásaimnak megfelelően teljesített. Néhol egyenetlen lett a felület, ez a képeken is jól látszik, de ez talán az én hibám, volt, hogy kivettem a sütőből és visszaraktam, nem biztos, hogy jól viseli az ilyen műveleteket. Az viszont külön öröm, hogy smirgli papírral enyhén alakítható utólag a felülete (ez nyilván akkor működik, ha utána eltünteted festékkel a nyomait), az aljára rá is fért egy kis utómunka, ennél jóval kerekdedebb volt az alsó csúcs.
Egyszerű átlátszó lapot használtam, ezekhez általában az előre beszínezést ajánlják, én inkább utólag kentem le két réteg gyöngyház szürke hobbi festékkel. A képeken teljesen fémszerű, ennél azért jobban látszik rajta, hogy valójában nem az, de mit ne mondjak, jó ez a festék.


Ducibbat és valamivel kisebbet szerettem volna (majdnem tíz centi magas), de ennek ellenére tetszik az eredmény. Az elkészülte utáni reggelen még gondolkodtam azon, hogy nekifutok még egyszer, kinyomtattam újra az ankhot, de mikor aznap délután hazajöttem a melóból, valahogy annyira jól esett ránéznem (meg azóta is), hogy végül maradt ez. Elég sokszor viselem, döbbenet, mennyire könnyű, úgy megszoktam már a fém ékszereket.

Vettem egy fekete lapot is, alig várom, hogy megszálljon az ihlet :) valószínűleg többre mennék a technikával, ha tudnék rajzolni, de ha azt vesszük, milyen lusta vagyok pl. süthető gyurmázni, akkor végül is pont nekem való. A lapokat a Kreatív hobby-ban vettem, adnak hozzájuk egy rövid kis leírást, hosszabbat pedig szintén az ő honlapjukon találtam: http://kreativhobby.hu/otleteink/ismerd-meg-a-zsugorka-technikat.



És akkor egy kis zene...

2 megjegyzés:

  1. Párszor próbálkoztam zsugorkázni, sosem jött össze. Persze, kimondottan alakzatokkal nem próbálkoztam, csak körökkel, de az is mind ovális lett, és sokszor megbarnult a fehér. :(
    De ez az ankh tetszik.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Sajnos nincs rá konkrét recept és szerintem sok múlhat azon, hogyan éri a hő és mennyi. Ez egy kicsit megfolyt néhol, ott gyakorlatilag átlátszóvá vált, máshol hófehér lett sütés után. Nekem is vannak kétségeim a dologgal kapcsolatban, de ez most így bejött :)
      Örülök, hogy tetszik ^^

      Törlés