2017. január 5., csütörtök

Kedvencek - december

Most volt a legkönnyebb összeszedni a kedvenceimet. Sőt, most van köztük egyáltalán koherencia. Írni viszont róluk... nem nagyon akartak összeállni a mondatok. Pedig kivételesen pontosan tudtam, mit akarok mondani :)


Olvasnivaló



Keveset olvastam a hónapban, de valahogy mostanában nagy kedvem van ilyen kis salátákhoz, talán az ebook olvasó ellenpontjaként, nem tudom. Van valami bája a Kozmosz Fantasztikus Könyvek régi kiadásainak, szeretem őket kézbe venni. (Na nem mintha az ebook olvasóm nem lenne telitalálat, de erről majd később.) Ezt a könyvet egy könyvtári vásáron lőttem, kőkemény száz forintért. Felemásak az érzéseim Weinbrenner Rudolf: A kitüntetés című kötetével kapcsolatban, a sztorik jók, de a novellák egyszerűen nem novellák, csak várja és várja az ember a csattanót, ehelyett egyszer csak lezárulnak a szövegek. A címadó írás viszont eszméletlen beteg. Én nem is hittem, hogy ilyen kipattanhat valakinek a fejéből. 


Néznivaló



Az érzelemmentes világot, mint az emberiség lehetséges jövőjét, sokan megírták és leforgatták már, mégsem tudok ráunni. Az Equals által felrajzolt társadalomban az érzelmek megjelenése betegségnek számít, és úgy is kezelik, így láthatjuk, hogyan uralkodnak el a főszereplőnkön, hogyan próbál úrrá lenni rajtuk és folytatni az életét, mígnem szerelmes lesz a kolléganőjébe, akiről szintén sejti, hogy "beteg". Igen, ez romantikus film, méghozzá nagyon szép. Érzékeny és finom, és az az ellentét, ami az általános ridegség és az elfojtott érzelmek felszínre törése között feszül, minden pillantást és mozdulatot jelentőséggel ruház fel. Ahogy beindulnak az események, több ponton kiszámítható, és érezni, hogy lett volna még kihasználatlan potenciál, mégis nagyon egyben van az egész film.



Hallgatnivaló




A párom nagy Kowalsky rajongó, szinte minden autóúton előkerül néhány számuk. Ezt is a kocsiban hallottam először, karácsony előtt, és azóta nem tudok szabadulni tőle. 

Mik voltak a Ti kedvenceitek? :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése